Kmp k6 'mysinge'

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Adamsk
Ungskog
Inlägg: 12
Blev medlem: fre 25 mar, 2022 21:12

Kmp k6 'mysinge'

Inlägg av Adamsk »

Hej!
Skulle verkligen behöva eran expertis, ber om ursäkt för all text i förväg...

Har haft en del bekymmer över tid med en kmp k6, hösten -21 bytte jag kondensator till matarmotorn och efter det gick den klockrent. Även tändelement och förbränningsfläkt är nya sen en månad cirka.

Men under hela tiden har den av och till gjort nån typ av små stopp i matningen en tid in under drift. Själva brasan brinner då ner, så hinner man märka av det får man skrapa i botten på brännarkoppen och då kommer matningen igång igen. Har varit så oavsett 6/8mm pellets. Har provat att öppna upp hålen i botten på koppen mot flamvakten med 6mm.

Ett nytt härligt problem sen en vecka är att den inte alltid lägger nån startdos, av 10 starter kanske 2 lyckas.
Dom gånger den ej startar har jag 0.4v på båda kablarna till matarmotorn, annars 230 på den värmeklädda.
Flamvakten har haft 2,4-3v under drift förut, nu har den 26v konstant. Har provat rengöra den från sot.

Mvh Adam
Pelletskamin kmp k6 mysinge
Snapphane
Energiprofet!
Inlägg: 568
Blev medlem: lör 25 feb, 2006 20:44
Ort: Skåne

Re: Kmp k6 'mysinge'

Inlägg av Snapphane »

Hur gör det med Din Mysinge? Har Du gamla analoga styrningen PXK6 (ratt o dioder)?
Jag har köpt ett renoveringsobjekt från 2006 som är sönderplockad.
Vet Du hur man demonterar matarmekanism med motor?
Pellmax UB+PellasX Revo 26 kW. LVVP CTC 622M+i255L. Tid A3, Bequem, Euronom A25F. Draglucka.Bulk.LLVP.

Fritidshus: Projektbrännare A3 15kW -02, eltändn/rör i koppen, fjärrstyrd via PLC-Mitsubishi FX, Duplomat D 17G -67, draglucka. Bulk. LLVP
Skriv svar