Jag har köpt ett hus med en Luft/vattenpump, en nibe 200/70 varmvatten/tekniktank, jag är även ägare till en pelletsbrännare med en tank som jag själv aldrig har haft inkopplad.
Utrustning:
Lg luft vatten
Blackstar 1016 pelletsbrännare 10kw med 40l vatten, styrning v7
Nibe 200/70 varmvatten/tekniktank
Knsb r2bc 300l varmvatten med 2 slingor för uppvärmning, en stor i botten och en mindre mitt på.
Siemens plc för styrning av vilket som ska köras baserat på priset.
Mina funderingar är att jag vill kunna styra vilket jag kör, pellets eller luft/vatten, sen vill jag använda r2bc som endast acctank 300L för att cirkulera det i huset tex när det är dyrt att värma och sen värma upp det när det är billigt. Sen vill jag köra nibe 200/70 Som varmvattenberedare som jag värmer när det sjunkit till en viss temperatur (Kan det kallas prioriterad uppvärmning) styrt med ventil.
Har tittat efter andra acctankar men jag har väldigt smal trappa ner så det var precis jag fick ner det jag har.
Hur hade ni kopplat det för att få det att funka med 2 värmekällor som ska köra hela systemet, är det dumt att använda tankarna på det sättet jag vill. R2bc är egentligen 300l vv med 2 slingor för panna och solvärme.
Önskan är att kunna styra det via plc vilket som ska köra, sen hur jag ska styra vv prioriteringen från de olika värmekällorna har jag inte listat ut än.
Jag behöver lite ideer från er kunniga, jag har googlat mig tokig, läst på alla möjliga forum men blir mer knäpp ju mer jag läser

jag har redan utrustningen så varför inte försöka använda den

Mvh Johan Forsberg