Iwabo S1X - ingen spänning.

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
JanGreve
Späd planta
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 16 jan, 2023 15:46

Iwabo S1X - ingen spänning.

Inlägg av JanGreve »

Japp.. den funkade en stund.. sen stack fläkten, ny fläkt.. å sen funkade den verkligen bra en god veckas tid. Sen slutade den funka helt. Kom ner i panrummet och Iwabon var helt ute ur drift.

Jag har köpt den begagnad, och tidigare ägeren har helt bortkoblad kontakten mot luckan (han har sat nyt kabel och lucka kontakten anvends därför inte.. vel inte så bra. men så är det, och därför är detta ju inte problemet)

1 - hur set det ut när print-kortet har brunnit. ? - vart kan jag mäta med vad.. och.. om jag köper nyt kort.. hur vet jag vad möjligtvis varit fel, så jag inte eldar för många pellets och kort ?

mycket tacksam för all hjälp :)
nyman
Pannrumstomte!
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 26 okt, 2012 20:48

Re: Iwabo S1X - ingen spänning.

Inlägg av nyman »

Vilka felindikeringar blev det på lysdioderna LD1, LD2 och LD3 när brännaren stannade?
Du brydde jo dig inte om helt grundläggande saker för att elda med Iwabon i en panna som behöver en rakt framåtbrinnande brännare så helt självklart kommer du inte att få det att fungera bra.
Köp en beg brännare med egen termostat som passar till att elda i din panna och sälj iwabon är väl det enklaste du kan göra.
Hur är det med överhettningsskyddet?
CTC Easyflex med Bionordic B16 S brännare. 110 mm insatsrör, 7,2 m. KW SID 012 i sotluckan.
JanGreve
Späd planta
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 16 jan, 2023 15:46

Re: Iwabo S1X - ingen spänning.

Inlägg av JanGreve »

Det är inget som lyser i kortet över huvud taget.

Jag har inte haft koblat in överhettningsskyddet från pannan, - endast kört på pannans thermostat, och alt har funkat väldans bra fram tills det inte funker.

Jag tror om det går, - ska jag byta ut hela systemet. I Danmark finns det månge egentliga pellets-system, och koster inte en förmögenhet. Sen får vi se med besiktning av sånt.. men det går nog att lösa.
Skriv svar