Startfördröjningen står på ca kl 10. Luften något mer ca på ca 10.30.
Vi har en källare där pannan står. I källaren sitter även shunt-anläggningen till golvvärmen i köket som är en våning ovanför källaren. På samma våning som köket sitter en helt ny radiator samt en gammal radiator. På ovanvåningen har vi en golvvärme-anläggning i badrummet samt 2 st nya radiatorer i olika rum. Golvvärmen drivs av vardera wilopump-anläggning med termostat och shunt. I dagsläget lyser de mittersta av dioderna på de 2 raderna. Det sitter även en luft-konvektor i källaren som kan slås på vid behov för att hålla temperaturen på rimlig nivå under de kallaste perioderna.
När det blir kallare ute, och jag vill ha varmare vad bör första åtgärd vara? Större startdos?
Min gamla radiator kickar liksom inte igång. Jag håller på att testa mig fram så att golvvärme-anläggningarna ska "suga" lagom mkt vatten då jag misstänker att dett kan vara boven. Tips?
Jag upplever ibland att vattnet "går baklänges" mao att vissa returrör är varmare än framledningen. Vad beror det på?
Har starttempen på brännaren på ca 71gr, max tempen när brännaren kört klart landat på ca 75gr....hur får jag upp den till ca 80gr?
Mkt frågor jag vet, puuuh