Jag har ingen riktig pellets-tank än och kör därför med veckotank i form av en K-Silo. För att få plats har jag varit tvungen att ställa den lite dumt, vi kommer förbi lätt men jag kan då inte komma åt brännaren för att sota osv.
Jag bör säga att vi använder källaren dagligen, fullkaklad, kontor, TV-rum osv. och K-Silon står precis i gången genom källaren.
För att göra det lite mer möjligt att sota/rensa/dona har jag inhandlat 3 gummisvänghjul samt en längd 30x30x2 RHS-profil (fyrkantrör).
Efter en mindre "come together" med svets, vinkelslip och svordomar har jag numera mitt veckoförråd på hjul! Pelletsskruven är med i detta förråd och det enda som sitter fast är strömsladden som är jackad i brännaren och slangen som såklart sitter fast i den också. Resten kan rullas runt som jag önskar.
Och ja: det är en temporär lösning, jag ska ta bort oljetanken och bygga ett pelletsförråd i stället, jag planerar fortfarande på det, jag har beslutat mig att göra det med samma grundfunktion som pellistore, alltså ett fyrkantigt utrymme som automatisk knuffar in pelletsen till matningen när det behövs.
Veckoförråd...
Veckoförråd...
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!