Menysystemet i Bequem 15D

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
ctctotal
Entusiast!

Menysystemet i Bequem 15D

Inlägg av ctctotal »

Okej, jag tycker det är dags att lägga upp en fullständig förklaringm och koder till de olika menyerna och vad som kan påverkas i de olika stegen. Samtidigt får man nog specifiera både den nya och gamla programvaran.
Vad jag läst mig till iforumet så fungerar både thermia online/supervision och shuntstyrningen via menyerna.

Vad tycker ni? Det är ialla fall undermåligt beskrivet i manualerna
CTC Total 1983
Thermia Bequem 15D gamla programvaran
3m skorsten
per pellet
Fröträd

Inlägg av per pellet »

Bra tanke. Vi borde samla ihop alla konstateranden, gissningar och frågor på ett ställe och sedan skicka till Thermia för verifiering. Då får man både svaren och i bästa fall en förbättrad officiell dokumentation (vissa värden vill de säkert inte dokumentera med hänvisningen att man inte ska pilla på dem, men man kanske kan få inofficiella bekräftelser).
Biomatic 20+, 800 liter veckoförråd, Thermomatic Combi shuntstyrning.
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Det är väl inte så svårt då det bara är hålla in båda pilarna välj effekt o 5:an som igentligen är till för kunden..

KAn tänka mej att det skulle bli många samtal om folk fick alla koder o sedan justerade allt åt h-vete.. :lol:

Men hur som helst upptäckte jag igår att om man blädrar o väljer brännartyp 20 kW o sedan går tillbaka till 15 så återgår den till fabriksintällningarna..
Så är man o leker i menyerna o tappar bort hur det va så är det lätt att gå tillbaka till oginal inställningarna.. :wink:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
ing._med_pellets
Prima virke

Inlägg av ing._med_pellets »

Jag har försökt sammanfatta lite i tråden:

http://www.pellets.info/viewtopic.php?t=2806
Biomatic 20+, hemsnickrat veckoförråd, dragbegränsare.
Skriv svar