Ok då kommer du förbruka ca 6 ton pellets/år.. Bulk ligger på 1500:-/ton nu..Argorat skrev:
Ett litet förtydligande: 31000 KWh/år är den totala förbrukningen, tack och lov...
Finns det nå´n som kan rekomendera återförsäljare i Umeåtrakten för offerter? Kollar man på leverantörernas hemsidor är ju just deras grejer världsledande och det känns som att det är svårt att få grepp på saker å ting.
Jag vill ju självklart täcka så mycket som möjligt av värmebehovet, men också varmvattnet. Finns det nå´n som kan förklara eller länka till en sida som föklarar hur det funkar rent praktiskt. Jag menar, i min värld så ska man ha ack-tank, men enligt ett tidigare svar funkar det bra utan

Du kan höra med Frajon (Jonas) i brattby om thermia biomatic 20+ på tel 070-5725250
Du bör även höra med Janfire på tel 0771-100100 (du hamnar i skellefte på skellefteåbränslen) som du förmodligen ändå kommer köpa pelletsen av..
Med en pelletspanna täcker du hela dit behov av värme o vv o du behöver ingen acktank för pelletseldning..
Jag hade inte kört mot acktank idag om ja byt panna nu.. Då hade det blivit en biomatic 20+ vilket blivit 25000:- billigare än anläggningen jag har nu.. Det blir betydligt mer jobb då det ska in en acktank + material för ca 15000:- extra...