En till liten fråga om priser...
En till liten fråga om priser...
Nån som vet om pelletspriserna varierar med årstiden? Jag köpte pellets från mr.pellets i höstas, och när jag tittar nu, så verkar det som priset har gått upp 200kr/pall. Om inte, tycker jag att prisutvecklingen verkar lite oroande...
-----{[Danneman]}------
VB Comet och Viking Bio
just nu småsäck SÅBI
----------------------------
VB Comet och Viking Bio
just nu småsäck SÅBI
----------------------------
Du känner säkert till dem redan eftersom de påtalas flitigt i detta forum, men här kommer de igen
www.pelletspris.com
www.pellets.net
www.pelletspris.com
www.pellets.net
TMV Alpha-90/Janfire Flex-A-03+EBK/Thermomatic CBJ/Draglucka/K-silo/TK1A.
Hulsfredshus -68 (104m²+104 m²källare)
2 vuxna+2 barn.
2 vuxna+2 barn.
Många av prisuppgifterna på dessa sidor är nästan ett år gamla..........Thomas skrev:Du känner säkert till dem redan eftersom de påtalas flitigt i detta forum, men här kommer de igen
www.pelletspris.com
www.pellets.net
De behöver uppdateras oftare för att ge en bättre prisbild.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Kan inte annat än hålla med.
På dessa sidor kan vem som helst ange priser, det finns alltså ingen garanti för att säljande företag har angett sina egna priser.
Jag kollade en del av dom som var med och några stämde andra inte.
Svar jag fick:
Ja om du hämtar det här.
Skall du ha Såbi blir priset ett annat.
Jag är intresserad av priset på pellets hemma hos mig vad kostar det totalt? vilka avgifter tillkommer ex räntor på avbetalningar, faktureringsavgifter eller andra avgifter.
Mitt tipps:
Sök Pellets på sökmotorerna där får man bättre info, men är något oklart så ring och kolla.
På dessa sidor kan vem som helst ange priser, det finns alltså ingen garanti för att säljande företag har angett sina egna priser.
Jag kollade en del av dom som var med och några stämde andra inte.
Svar jag fick:
Ja om du hämtar det här.
Skall du ha Såbi blir priset ett annat.
Jag är intresserad av priset på pellets hemma hos mig vad kostar det totalt? vilka avgifter tillkommer ex räntor på avbetalningar, faktureringsavgifter eller andra avgifter.
Mitt tipps:
Sök Pellets på sökmotorerna där får man bättre info, men är något oklart så ring och kolla.
Janfire Flex i en Combifire har bytt till NH
Håller med helt och hålletRoli skrev: Många av prisuppgifterna på dessa sidor är nästan ett år gamla..........
De behöver uppdateras oftare för att ge en bättre prisbild.

MEN om vi (köpare) tillsammans (med säljare?) hjälps åt att uppdatera sidan så blir den mer aktuell! Då blir det en win-win situation.
Många mindre/nyare försäljare är nog inte alltid så lätta att hitta och då kan det vara bra att ha dem representerade på sidan även om priset inte är rykande färskt. Naturligtvis är det viktigt att ange så mycket relevant info som möjligt.
Tex kan man se att Vadsbo Närvärme i Stockholms län säljer såbi för 1664 kr/pall (då får man kanske förmoda att det är vid avhämtning?).
För var och en är det en väldigt liten insats att hjälpa till med uppdatering av en lr två återförsäljare som man själv köper av.
TMV Alpha-90/Janfire Flex-A-03+EBK/Thermomatic CBJ/Draglucka/K-silo/TK1A.
2 vuxna+2 barn.
2 vuxna+2 barn.