CTC EcoFlex VS Biomatic 20+

Skriv svar
johansjostrand
Lärjunge!

CTC EcoFlex VS Biomatic 20+

Inlägg av johansjostrand »

Nån som vet mer om CTC:s nya pelletspanna? Kan man i nuläget diskutera om den är en värdigt alternativ till Biomatic 20+?

Har studerat den lite på Ctc:s hemsida. Verkar ha ett fint och användarvänligt menysystem med stor lättläst display med flera rader. Undrar om shuntstyrningen är standard? Är igentligen ingen anhängare av utomhusstyrda system, men det kanske fungerar bättre än jag tror. Verkar finnas inomhusgivare som tillbehör. Ska inte förneka att jag har lite förkärlek till Thermomatic Cbj...

Thermias panna är ju bra mycket tjusigare att se på, då EcoFlex ser ut att komma från någon av försvarets överskottsförsäljningar...

Anledningen till att jag undrar är att i min närhet är det väl 5 gånger fler som säljer och installerar Ctc jämfört med Thermia...

Någon som vet något om pris?
CTC EcoFlex värmer 230 kvm tegelvilla från 1965 i kyliga småland... Minst 22 grader!
Rekordåret 2010 slutade på 6928 kg pellets
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Re: CTC EcoFlex VS Biomatic 20+

Inlägg av André »

johansjostrand skrev:
Thermias panna är ju bra mycket tjusigare att se på, då EcoFlex ser ut att komma från någon av försvarets överskottsförsäljningar...

Någon som vet något om pris?
Ja den kunde haft annan färg.. :lol:

De va väl nån som fått ett pris på 5000:- under biomatic 20+
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
johansjostrand
Lärjunge!

Vad hade du valt André? Jag ska begära in offerter på Ctc pannan nu i eftermiddag. Ska Kolla med MrPellets vad han ska ha för Biomaticen oxå. Vi får väl se vilket som verkar bäst. Många rörisar här som säljer Ctc. Nästan bara MrPellets som säljer thermia häromkring...
CTC EcoFlex värmer 230 kvm tegelvilla från 1965 i kyliga småland... Minst 22 grader!
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Då det är samma grejor så är det nog priset som får avgöra men är det bara nån tusing tror jag att jag skulle anlita mr.pellets..

Det som det kan va en fördel med mr.pellets är att han verkar duktig o vet vad han sysslar med vilket är bra vid justering mm vilket är nog så viktigt.. :wink:

Är bytet på g nu??
Du borde höra om pris på janfire nh oxå hos mr.pellets
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
johansjostrand
Lärjunge!

André skrev:Är bytet på g nu??
Blir nog byte nån gång i maj skulle jag tro. Begärde första offerten idag hos en lokal röris med gott rykte. Skulle få besked till nästa vecka. Rörfirman bistår med alla typer av tjänster såsom insatsrör i skorstenen och bortforsling av både oljepanna och oljetank. Väntar med spänning på hur det kommer att låta. Men Mr.Pellets ska oxå få en chans att gå till final om han vill...
Joachim A
Energiprofet!

Inlägg av Joachim A »

är det inte många och fyrkantiga rökrör i EcoFlexen?
=jobigt att sota
Thermia Biomatic 20+
johansjostrand
Lärjunge!

Pannan på plats! Läs mer under CTC-Forumet
http://www.pellets.info/viewtopic.php?t=3718
Skriv svar