pellets brist

inger
Frö
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 23 apr, 2006 20:10

Inlägg av inger »

:D Alla tillverkare har inte brist. Från SBE fick jag hela min beställda mängd på på 5 dagar. Dom tycks ha koll på läget!
inger
Frö
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 23 apr, 2006 20:10

Inlägg av inger »

:D Alla tillverkare har inte brist. Från SBE fick jag hela min beställda mängd på på 5 dagar. Dom tycks ha koll på läget!
Juggernaut
Lärjunge!
Inlägg: 319
Blev medlem: tis 15 nov, 2005 18:10
Ort: Holsljunga (Rödljuset mellan Knalleland och G-K:ås)
Kontakt:

Inlägg av Juggernaut »

SBE har inte haft problem när jag har hämtat vid fabrik heller.
Focus PE-20, Iwabo S-1, hemmabyggt förråd i plåt.
leifa.k
Energiprofet!
Inlägg: 406
Blev medlem: lör 11 dec, 2004 22:26
Ort: Skärblacka/ Östergötland

Inlägg av leifa.k »

Stugsittaren skrev:Annars finns det ju alltid havre. :lol:
Nja... vad jag har läst på forumet så jagar folk rökgastemperaturer till den milda grad så då blir det livsfarligt med havre i anläggningarna. Av havre blir det sura (lågt Ph) rökgaser och då kör man ner sin anläggning inkl. skorsten ganska snart antar jag. Ett sätt att mildra effekterna är att höja rökgastemperaturen så att det ligger en skaplig bit över syradaggpunkten, men det går väl inte för sig för då släpper man ut för mycket värme och sänker verkningsgraden... :wink:
Mortel
Fröträd
Inlägg: 79
Blev medlem: tis 17 jan, 2006 00:28

Inlägg av Mortel »

leifa.k skrev:
Stugsittaren skrev:Annars finns det ju alltid havre. :lol:
Nja... vad jag har läst på forumet så jagar folk rökgastemperaturer till den milda grad så då blir det livsfarligt med havre i anläggningarna. Av havre blir det sura (lågt Ph) rökgaser och då kör man ner sin anläggning inkl. skorsten ganska snart antar jag. Ett sätt att mildra effekterna är att höja rökgastemperaturen så att det ligger en skaplig bit över syradaggpunkten, men det går väl inte för sig för då släpper man ut för mycket värme och sänker verkningsgraden... :wink:

Furanflex och kondensficka med kalkhydrat så får man kondensvärmen ut i murstocken 8)

Förresten en artikel idag i lokalblaskan om ökad intensivodling av gran och tillvaratagning av grot för biobränsleproduktion.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=6
BlueFlame sedan -05
lp75
Entusiast!
Inlägg: 134
Blev medlem: tor 03 feb, 2005 20:00
Ort: Skellefteå

Inlägg av lp75 »

Skelleftebränslen - Solett
Mån 07:44: Beställer 3ton bulk på webben
Mån 11:11: Bekräftelse, leverans inom 2 veckor
Fre 08:40: Går det bra att leverera idag kl 12:00
:D snabbaste leveransen jag fått.
CTC Total - Janfire - Bulk - 6000Kg/år - 270kvm
Braskamin - Handöl 32A
Skriv svar