Någon som haft problem med SBE?

Skriv svar
Thomas_P
Stor entusiast!
Inlägg: 223
Blev medlem: ons 02 nov, 2005 00:16
Ort: Skåne/Eslöv/Hurva

Någon som haft problem med SBE?

Inlägg av Thomas_P »

Vad jag förstår så ska SBE hålla väldigt hög och stabil kvalitet. Det är väl den som Granngården/lanstmännen numera både tillverkar och säljer.

Jag tycker att de säljer den ganska dyrt, därav min fråga. Jag fick pris idag på 1960:- för en pall. Kan det anses som prisvärt?
Götaland energi (http://www.naturligenergi.se) säljer sin pellets för 1800:- per pall, finns här någon med erfarenheter av den?

Jag debuterar som pelletseldare i mitten på nästa vecka så det är ju hög tid att köpa hem en pall :D
VB Comet med Viking Bio & Mafa mini, installerat 2006/06
Kåk från -49 på 120kvm i 1½ plan med direktel på ovanvån.
2 vuxna & 4 ungar.
Juggernaut
Lärjunge!
Inlägg: 319
Blev medlem: tis 15 nov, 2005 18:10
Ort: Holsljunga (Rödljuset mellan Knalleland och G-K:ås)
Kontakt:

Inlägg av Juggernaut »

Jag har kört med SBE sen i September 2005, har aldrig provat nått annat fabrikat så jag har inget att jämföra med.
Kan dock säga att jag är väldigt nöjd med kvaliteten på pelletsen, och tillgången. I vintras när alla dillade om sin brist på pellets åkte jag till SBE:s fabrik i Sexdrega och hämtade ett ton och då fanns det hur mycket som helst...
Priset är ju inte så kul kanske, men med tanke på vad vissa har hittat i sina säckar så kanske det kan vara värt det. Jag betalar just nu 2000kr/ton eftersom jag hämtar själv i fabrik...
Focus PE-20, Iwabo S-1, hemmabyggt förråd i plåt.
wertok
Lärjunge!
Inlägg: 389
Blev medlem: ons 23 mar, 2005 21:40
Ort: Svalöv, Skåne
Kontakt:

Inlägg av wertok »

men med tanke på vad vissa har hittat i sina säckar så kanske det kan vara värt det
Ujj berätta vad folk hittat!!
Då: 30 000:-/år med olja :-(
Nu: 15 000:-/år med pellets :-)
Thermia Biomatic 20+
4 kg/m² & månad
Huset byggt 1947
Thomas_P
Stor entusiast!
Inlägg: 223
Blev medlem: ons 02 nov, 2005 00:16
Ort: Skåne/Eslöv/Hurva

Inlägg av Thomas_P »

wertok skrev:
men med tanke på vad vissa har hittat i sina säckar så kanske det kan vara värt det
Ujj berätta vad folk hittat!!
Sten har jag läst här på forumet att man har hittat. Det känns som att det är Såbi som har omnämnts mest i samband med det, men jag kan ha fel.
VB Comet med Viking Bio & Mafa mini, installerat 2006/06
Kåk från -49 på 120kvm i 1½ plan med direktel på ovanvån.
2 vuxna & 4 ungar.
wertok
Lärjunge!
Inlägg: 389
Blev medlem: ons 23 mar, 2005 21:40
Ort: Svalöv, Skåne
Kontakt:

Inlägg av wertok »

Hmm nu känner jag mig oerhört korkad, jag trodde det var tvärtom att man i SBE:s säckar hittat något värdefullt så att det var värt lite högre pris...

Tyvärr kan jag inte skylla på nått heller hmmm

:roll:

För att tillföra något från mitt håll som håller lite klass i denna tråd kan jag avslöja att jag inte hittat något annat i såbis säckar än just pellets, varken stenar eller guldklimpar :lol:
Jag är 100% nöjd med såbipelletsen nu riktigt lite aska blir det också.
Då: 30 000:-/år med olja :-(
Nu: 15 000:-/år med pellets :-)
Thermia Biomatic 20+
4 kg/m² & månad
Huset byggt 1947
Juggernaut
Lärjunge!
Inlägg: 319
Blev medlem: tis 15 nov, 2005 18:10
Ort: Holsljunga (Rödljuset mellan Knalleland och G-K:ås)
Kontakt:

Inlägg av Juggernaut »

Jag läste att det var någon som hittade tjärpapp i sin pellets (tror det var vida) och det var en i byn här som fått spik i sin statoil pellets...
Focus PE-20, Iwabo S-1, hemmabyggt förråd i plåt.
Skriv svar