Howdy!
En fråga till er alla som är insatta i Thermias värld:
Jag har hört rykten om att Thermia har ändrat på konstruktionen på 12D så att man inte länge behöver pilla loss kedjan till matningen när man ska ta ut brännaren för rengöring. Talar ryktet sant?
Sedan kan det vara kul om någon/några 12D-ägare vill hoppa in här och kommentera de mera långsiktiga erfarenheterna av brännaren....
/Roger
Har Thermia modifierat 12D?
Jag hade en 12D av den modell där man bl a måste pilla bort kedjan för att kunna demontera och rengöra brännaren. För att sammanfatta mina erfarenheter av den brännaren blir mitt råd följande: KÖP ALDRIG EN SÅDAN!
Bytte upp mig till en 15D som däremot fungerar hur bra som helst, lägg på några kronor så får du en mycket bättre teknisk lösning som du kommer att trivas bra med.
Är efter ca 2 års ägande fortfarande Thermia-fan, undantaget är dock som sagt 12Dbrännaren.
Bytte upp mig till en 15D som däremot fungerar hur bra som helst, lägg på några kronor så får du en mycket bättre teknisk lösning som du kommer att trivas bra med.
Är efter ca 2 års ägande fortfarande Thermia-fan, undantaget är dock som sagt 12Dbrännaren.
Panna Thermia Bionet, Brännare Thermia 15D (tidigare 12D), Acktank BoRö 500liter, Solfångare BoRö 10m2