Monterade panna

Skriv svar
notti
Pannrumsnisse!

Monterade panna

Inlägg av notti »

Nu kan jag utala mig om detta med av egen erfarenhet ..jag var till min kusin och släpade ut den gammla och ställde in den nya och därtill så fick man lov att dra ur skorstenslangen och återmontera det samt mura om stos och rörkrör samt fylla värmikulit mm för att CTC1100 är mycket lägre än Värmebaronen ..detta tog en 8 timmar att göra ..och igår så var det dax för rörmokeri och det tog 5-6 timmar att göra inkl tiden det tog att åka iväg och inhandla rördelar ..och sedan tog det 1 timme att fylla systemet samt lufta detta ..nu ikväll ska elen kopplas in samt brännarluckan moddas så att PX20 passar ..sedan är det bara att trycka på knappen och få varmvatten igen :wink: :D

bara så att ni vet vad det tar för tid för en amatör att göra när ni tar in offerter från firmor
KMP PX20 ..CTC Total ..med 3.5 ton bulkföråd
knutte
Fröträd

Re: Monterade panna

Inlägg av knutte »

..nu ikväll ska elen kopplas in samt brännarluckan moddas så att PX20 passar ..sedan är det bara att trycka på knappen och få varmvatten igen :wink: :D

bara så att ni vet vad det tar för tid för en amatör att göra när ni tar in offerter från firmor
Ska du köra utan pellets? :)
notti
Pannrumsnisse!

Re: Monterade panna

Inlägg av notti »

knutte skrev:
..nu ikväll ska elen kopplas in samt brännarluckan moddas så att PX20 passar ..sedan är det bara att trycka på knappen och få varmvatten igen :wink: :D

Ska du köra utan pellets? :)
Nää den ska gå på pellets som jag skrev att brännarluckan ska moddas så att PX20 ska passa (PX20 är en pelletsbrännare från http://www.kmp-ab.se/ )
KMP PX20 ..CTC Total ..med 3.5 ton bulkföråd
Skriv svar