Sandfylla gammal oljetank
Sandfylla gammal oljetank
Har på min tomt inte bara 1 utan 2 gamla nergrävda tankar en om 5 och en om 3 kubik. Av förklarliga skäl är jag ganska ointresserad av att gräva upp dem. Sandfyllning verkar var det bästa alternativet. Tyvärr vet jag inte var manluckorna ligger ocd den ena är dessutom överasfalterad. Påfyllningsrören finns tillgängliga men 8 kubik genom plasttratt känns ganska drygt.Dessutom lär det bli en vacker hög i tanken långt innan den är full. Kan man blåsa in sanden genom typ ett blästermunstycke ?
CTC 1200 ?, VikingB16 och volvo PV med B18
Kan du inte gräva upp någonstans och skära upp en flik som ett "U" ungefär som du kan lyfta upp så du kommer åt, rätt enkelt att återförsluta när du är färdig.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
-
- Energiprofet!
- Kontakt:
Hej,
I Norge måste man pumpa ur all slam och olja och sen fylla med sten/sand före en nedgrävd oljetank er godkänd som sanerad. Man kommer endast åt oljetanken genom mannluckan. Jag vill tro det samma gäller i Sverige.
Jag fyller min oljetank med pellets varje år i stället för sand - det brinner ju mycket bättre eller hur?
Hälsningar från Norge
I Norge måste man pumpa ur all slam och olja och sen fylla med sten/sand före en nedgrävd oljetank er godkänd som sanerad. Man kommer endast åt oljetanken genom mannluckan. Jag vill tro det samma gäller i Sverige.
Jag fyller min oljetank med pellets varje år i stället för sand - det brinner ju mycket bättre eller hur?
Hälsningar från Norge
http://www.matene.com - http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/matene.html
2001 mod. Biomatic m/2012 mod NBE Scotte brännare. 14kbm bulkförråd.
2001 mod. Biomatic m/2012 mod NBE Scotte brännare. 14kbm bulkförråd.