Hej alla glada nu har jag äntligen kommigt hit =)
Jag köpte mig en Viking bio brännare med skruv och förråd online för ca 3veckor sedan och montera klart allt för 2veckor sedan och har nu kört det i 2 veckor med endast 4 stopp varav 2 var för att pellets tog slut =) och det ena andra var när jag behövde sota ur den lite tror jag och det sista har jag ingen aning om varför dock så är dom enda "felkoder" jag fått är 2 Felaktiga starter..
Nu till min fråga jag vill justera in den för det är väl det man måste göra antar jag och det är något jag vill men när jag ringde till en firma i Motala som justerade min grannes brännare fick vi bara som svar att han inte justerar in brännare som man köpt på internet så då är min fråga jag som bor i Fornåsa mitt emellan Linköping och Motala någon som känner till någon som kan justera en sådan åt mig?
Injustering viking bio vem?
Injustering viking bio vem?
/Hampus J
Viking Bio pellets brännare
Viking Bio pellets brännare
- GoForIt Pellets
- Pannrumstomte!
Hej,
Det kan nog bli svårt att få någon rörinstallatör (som ju också själva säljer pannor och brännare) att göra en rökgasanalys på din egeninstallerade. De är ofta så stressade, att de har svårt att ens hinna göra några analyser på de brännare de själva sålt.
Detta är ett dilemma för många.
Ett tips är att kolla med din sotare, om de har utrustningen och kan hjälpa dig.
(Hade jag lite mer tid, så skulle jag skam starta en hobbyfirma och åka runt och justera in brännare..)
Det kan nog bli svårt att få någon rörinstallatör (som ju också själva säljer pannor och brännare) att göra en rökgasanalys på din egeninstallerade. De är ofta så stressade, att de har svårt att ens hinna göra några analyser på de brännare de själva sålt.
Detta är ett dilemma för många.
Ett tips är att kolla med din sotare, om de har utrustningen och kan hjälpa dig.
(Hade jag lite mer tid, så skulle jag skam starta en hobbyfirma och åka runt och justera in brännare..)
Värmebaronens Joker med Viking Bio original -03 (017A).
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.