Jag skulle definitivt rekommedera ett relä i alla fall, så väldigt komplicerat blir det ju inte, det är bara att klippa av kablarna på vägen till lampan, sätta de 2 kablarna från brännaren till reläet och ansluta de två kablarna från lampan till dom två resterande anslutningarna på reläet, det handlar om 10 minuters extra jobb och en extra kostnad på 30 spänn.
Komplettering på allmän begäran:
Innan du pillar på någonting i brännaren, tänk efter och fundera på om det är något som du ge dig på, för mera information se:
http://www.elsakerhetsverket.se/
Ett relä kräver en drivspänning för att dras, detta i sin tur kräver att du en + och en minus/jord i fallet med likspänning och med växelspänning har du en fas och en nolla, de flesta vettiga utgångar som drivs av växelspänning har dessa två på en plint där man ska kunna koppla in någonting externt, om inte så har dom eventuellt bara dragit ut en av dessa och då måste du koppla in annorlunda, i min dumhet antag jag att detta skulle gå att få reda på i instruktionerna men så verkar inte vara fallet, och du uppstår det klassiska problemet att man får lita på andrahandinformation.
Nu finns här förslag på hur du ska koppla in det hela tillgängligt via en PDF fil förhoppningsvis snart.
Vill dock påpeka att denna information inte verkar komma från tillverkaren så det faller helt på ditt ansvar att anta att den informationen är korrekt, jag kan inte göra det åt dig, om du använder något inkopplingsschema som finns på detta forum så är det upp till dig att kontrollera att informationen gäller din brännare, att den är för korrekt version av brännaren och att den som producerat denna dokumentation vet vad han gör, dessutom bör du kontrolla att denna information beskriver det som du är ute efter och inte något helt annat.
Vid falaktig inkoppling så kan du skada brännaren, dig själv, eventuella medmänniskor och även din eller någon annans egendom, i riktigt extrema fall kanske du även skadar din elleverantör.
Så, nu tror jag att jag sett till att all viktig information finns tillgänglig.