En STOR ELOGE TILL "WWW.KÖPAPELLETS.NU"!!!!

Skriv svar
Patrik Danielsson
Gallringsobjekt
Inlägg: 21
Blev medlem: tor 06 apr, 2006 09:20

En STOR ELOGE TILL "WWW.KÖPAPELLETS.NU"!!!!

Inlägg av Patrik Danielsson »

Fick slut på pellets, o givetvis hade jag glömt att beställa, ringde JL lantbruk&maskinservice, eller "WWW.KÖPAPELLETS.NU" , dagen efter hade jag en pall avlastat utanför mitt garage, MYCKET BRA!!!, Snacka om serviceminded!!!!, körde 8 mm pellets förrut och JL erbjöd 6mm INKLUSIVE injustering av brännare och panna,funkar kalasbra!
Kan varmt rekomendera denna leverantör!!!

Patrik
micke_932
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2441
Blev medlem: tis 25 okt, 2005 13:49
Ort: Halmstad

Inlägg av micke_932 »

Blir det inte dyrt att bara beställa en pall ? dom brukar ta bra betalt i frakt då....
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
Patrik Danielsson
Gallringsobjekt
Inlägg: 21
Blev medlem: tor 06 apr, 2006 09:20

Inlägg av Patrik Danielsson »

Med hans priser blir det billigare att få det hemkört än att fara o köpa själv hos konkurenterna runt omkring här (Dalarna), pall ink frakt är alltså billigare än att bara köpa en pall hos de andra runt omkring här.
Krister
Stor entusiast!
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 05 jan, 2006 09:07
Ort: Dalarna
Kontakt:

Re: En STOR ELOGE TILL "WWW.KÖPAPELLETS.NU"!!!!

Inlägg av Krister »

Patrik Danielsson skrev:INKLUSIVE injustering av brännare och panna,funkar kalasbra!
Hur funkade detta rent praktiskt? Jag menar, om jag skulle köpa några pall 6mm pellets nu så tar det ju för det första ett tag innan jag kört slut på all 8mm pellets (har iofs bara pellets för 3-5 dagar kvar just nu) men sedan bör man ju köra några veckor innan man justerar för att man skall få jämn matning och vara säker på att det bara är nya 6mm pellets som trillar ner i brännaren.

Bor ju själv inom leveransområdet och har ju dessutom fortfarande inte justerat brännaren med instrument och dessutom är pelletsen på väg att ta slut så intressant är det även om jag är nöjd med de pellets jag köper idag (Skönsbo pellets).
Parca Binett -63, Värmebaronen Viking Bio -06, Oljefat som förråd, Tigerholm Tigex 25 draglucka
Full koll på förbrukningen med pelletskalkylen.se
Patrik Danielsson
Gallringsobjekt
Inlägg: 21
Blev medlem: tor 06 apr, 2006 09:20

Inlägg av Patrik Danielsson »

Tjena

jag hade ungefär lika "bekymmer" som dig, beställde en pall, o petade i mina sista påsar 8 mm, o efter det "blandade" ja i 6 mm pellets, körde på det ett par veckor, gissar att 8 mm var slut efter 3-4 dagar, brännaren funkade mkt bra på 6mm o utan justering, ringde sedan pelletsleverantören för injustering av brännaren,han var där o mätte och justerade, sen har det bara funkat kalasbra, FÖRUTOM ATT MAN MÅSTE FYLLA PÅ MED PELLETS IBLAND:-)......
Krister
Stor entusiast!
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 05 jan, 2006 09:07
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av Krister »

Vad har du för brännare?
Parca Binett -63, Värmebaronen Viking Bio -06, Oljefat som förråd, Tigerholm Tigex 25 draglucka
Full koll på förbrukningen med pelletskalkylen.se
Patrik Danielsson
Gallringsobjekt
Inlägg: 21
Blev medlem: tor 06 apr, 2006 09:20

Inlägg av Patrik Danielsson »

Hesjan

Jag kör värmebaronens brännare, och en gammal Erylpanna.
Pelletsleverantören har oxå reservdelar till dessa och till o med !lånebrännare" om brännaren man har skulle totalhaverera.
Krister
Stor entusiast!
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 05 jan, 2006 09:07
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av Krister »

Nu har jag beställt 20 säckar för att se hur det går (på deras egen rekommendation). Kollade dessutom med Värmebaronen innan och de sa att det inte skulle vara några problem att köra 6mm om man bara justerade brännaren rätt.
Parca Binett -63, Värmebaronen Viking Bio -06, Oljefat som förråd, Tigerholm Tigex 25 draglucka
Full koll på förbrukningen med pelletskalkylen.se
Krister
Stor entusiast!
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 05 jan, 2006 09:07
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av Krister »

Vad ska man säga... Hade Johan hemma och justerade brännaren igår (söndag) och han hade med sig några säckar pellets så att jag klarar mig fram tills idag då han kommer med två pall av deras 8mm pellets.

Här har vi en leverantör som förstått vikten av att ha nöjda kunder.
Parca Binett -63, Värmebaronen Viking Bio -06, Oljefat som förråd, Tigerholm Tigex 25 draglucka
Full koll på förbrukningen med pelletskalkylen.se
Skriv svar