Säckpellets i gbg-trakten

Skriv svar
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4186
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Säckpellets i gbg-trakten

Inlägg av Roli »

Någon som har någon bra rekommendation på en bra säckad pellets som man kan köpa styckvis i Göteborg.

Min anläggning går snart "bara" på smulorna av senaste leveransen och jag var lite sen med att beställa bulkleveransen.

Det har nu gått 5 arbetsdagar av de maximalt lovade 10 innan leverans. Så jag måste fylla på med några säckar senast i morgon kväll för att klara mig.......

Har inte handlat säckad pellets någongång så jag är inte "hemma" på vilka som levererar säckad pellets styckvis utan att ta "skjortan" i pris per säck. Någon som har något bra tips där man kan handla i morgon eftermiddag ???
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Holger
Entusiast!
Inlägg: 125
Blev medlem: mån 06 nov, 2006 23:00
Ort: Enköping

Inlägg av Holger »

Bauhaus finns väl "överallt". I allafall i Barkarby säljer de finska pellets i 16 kg säck.
Biomatic +20 KW Sid 012 dragbegränsare
manul
Ungskog
Inlägg: 18
Blev medlem: tis 03 jan, 2006 12:55

Inlägg av manul »

Naturnära på Hisingen har pellets, både per säck och hela pallar
Magnus Olofsson
Fröträd
Inlägg: 63
Blev medlem: ons 15 mar, 2006 11:34
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Magnus Olofsson »

Hamnade i samma situation som du i förra veckan.

Dag 9 av de 10 utlovade arbetsdagarna stannade brännaren för att pellets var slut. Fick sticka iväg till OKQ8 och köpa några säckar.
Kostade svindyrt (47 kr/säck), men det är ju inte så många som har öppet klockan 20:30 på kvällen. Dag 10 kom pelletsen, alltså höll de vad de lovat.

Annars har jag för mig att man kan köpa på Granngården, Beijer byggvaror och Onsalavillan byggvaror, samtliga i Kungsbacka.
Beijer var faktiskt ytterligare 4 kr dyrare per säck för exakt samma vara.

Om du får pellets från Neovo, direkt, eller via ombud så finns det nog stor risk att du hamnar i samma läge som mig. Verkar vara samma problem med alla leverantörer förresten.
Magnus Olofsson
Janfire Integral -06, stora PelliStore samt dragbegränsare
Bulkpellets från Stora Enso
Boyta 97 m², biyta 70 m², 20 ºC
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4186
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Inlägg av Roli »

Magnus Olofsson skrev:Om du får pellets från Neovo, direkt, eller via ombud så finns det nog stor risk att du hamnar i samma läge som mig. Verkar vara samma problem med alla leverantörer förresten.
Det är Agrol som jag har beställt. Hoppas att de kan leverera i tid :roll: .
Skall ringa leverantören idag och höra hur jag ligger till i "leveranslistan".
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
micke_932
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2441
Blev medlem: tis 25 okt, 2005 13:49
Ort: Halmstad

Inlägg av micke_932 »

Jag skulle tro att dom sitter på det så länge så möjligt beroende på var du bor, det kan ju vara så att någon annan i närheten också beställer pellets och då kan dom ju köra dit samtidigt och spara lite diesel.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4186
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Inlägg av Roli »

Har nu pratat med leverantören och de garanterar leverans inom 10 arbetsdagar.
Han jag pratade trodde nog att de knappast blev tidigare än just 10 dagar... utan pelletsen kommer dag 10.

Så nu får jag ge mig ut och skaffa några säckar. Förra veckans medeldygnsförbrukning var 32 kg.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4186
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Inlägg av Roli »

Har nu köpt på mig några säckar så att jag klarar mig fram till min leverans av bulkpelletsen. Det blev 13 säckar (1/4-dels pall) Syd-pellets från Naturnära på Hisingen i Gbg för 500:-, vilket ger hämtpriset 2000:- per pall (832 kg). Vilket jag tycker var ett bra pris.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
fisketorp
Lärjunge!
Inlägg: 250
Blev medlem: tor 19 jan, 2006 16:43
Ort: Fisketorp
Kontakt:

Inlägg av fisketorp »

Låter billigt ja. Själv hämtar jag pellets för 2175kr/pall Neova. leverat för 2300kr.

Lite lustigt tycker jag att det är rätt många som verkar beställa sina leveranser välldigt sent. Kanske beror på att bulkförådet måste bli så tomt som möjligt?
som tur är så går det ju bra att fylla på manuelt =P
CTC 265 med Rosslagsbrännare, 180m2, 1 ½ säck/dygn ej finjusterat=P
Jepperdy
Ungskog
Inlägg: 15
Blev medlem: tor 11 jan, 2007 00:12
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Jepperdy »

Om man räknar Bollebygd till Gbg-omr. kan man köpa kanonpellets där!

De har egen tillverkning av enbart kutterspån (luktar riktigt gott också!)

36kr/säck (16kg)=2.25kr/kg.

Däremot får man hämta själv.....
Thermia BeQuem 15 -02
Focus Pe 20 -04

50-tals hus, 60m2 byggyta, 1,5 plan+källare
Skriv svar