Roslagsbrännaren

Skriv svar
Crille
Späd planta

Roslagsbrännaren

Inlägg av Crille »

Startade en tråd under rubriken "Övrigt" där jag efterlyste erfarenheter ang Roslagsbrännaren särskilt tillsammans med en ABSO PK 12D.
Vart lite respons, provar här också. Verkar inte vara många som läser under "Övrigt".
Alla råd och synpunkter mottages.

Crille
micke_932
Pannrumshärskare!

Inlägg av micke_932 »

Jag har en Roslagsbrännare, men jag kör den i en CTC 265B och den funkar kanonbra, har inte haft egentliga problem alls, det enda i så fall skulle vara att ibland när den startar på sommaren så ryker det in genom luckorna några sekunder när fläkten drar igång vid uppstart, men det beror säkert på att det är dåligt drag på sommaren och med kall skorsten.

I övrigt så är jag väldigt nöjd.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
fisketorp
Lärjunge!
Kontakt:

Inlägg av fisketorp »

Samma här, likadan panna och bränare är supernöjd med både förbrukning och funktion, enda som krånglat var ett relä som gick sönder men det var snabbt avhjälpt.

Tycker också att Roslagsbrännaren bjuder på mycket bra suport aldrig varit några problem, hjälp till när det behövs samt skickat nya grejer på stört, kan dok vara lite marigt att nå dem akut då det är upptaget rätt ofta=/

Svärfar kör i en CTC total samt granne i en vb-kombipanna mycket gammal men båda är lika nöjda som jag.
CTC 265 med Rosslagsbrännare, 180m2, 1 ½ säck/dygn ej finjusterat=P
Skriv svar