stoppbleck i brännaren

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
ronald
Pannrumstomte!

Inlägg av ronald »

Okey!Då är det bra rätt..topp..
Men skall det luta / ut från röret ( vinkeln) ...eller..... \ in mot brännaren ...(Vinkeln?)

Mvh ronald.
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
Taxen
Pannrumstomte!

Inlägg av Taxen »

Vinkeln ut från röret.

Då har askan chansen att blåsas ut av fläkten.

Vinkeln är väl för att få förstärkning av plåtbiten bara.
Den blir ju bra varm av lågan och deformeras annars.
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
ronald
Pannrumstomte!

Inlägg av ronald »

Topp Taxen!
Det är så jag har den nu.....men den blåste in i pannan...eller så ramlade den in när jag stängde luckan....så det var därför jag undrade..så jag testar igen och ställer den lite längre in i röret och stänger luckan försiktigare.. :) ..

Mvh ronald
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
Taxen
Pannrumstomte!

Inlägg av Taxen »

Har du rostfritt brännarrör med två skåror i nerkant på röret där ute och där stoppblecket skall fästas i dom hålen?Annars kanske vi talar om varandra,ifall du har gjutjärn och då vet jag ej hur det är.Fick för mig att du fick ett bleck med piggar och ej ett som ser ut som trp-blecket på bilden.
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
ronald
Pannrumstomte!

Inlägg av ronald »

2 piggar........var det......

Tjena det skulle man nog.. ner i hålen den passade precis...
Ibland är man dummare än tåget....Nu kan man äntligen kolla om man blir så där ännu :D :D över sin anläggning än man redan är.... 8)

Mvh ronald

ps! Du är en klippa ..Taxen
xabre
Entusiast!

Inlägg av xabre »

Klåparna på "BioSyd" i Skåne (tack gud, de har konkat) tog bort min "pelletsstopp" och jag har sedan ett halvår fullt med obrända pelletsar i asklådan. Den skall tillbaka snarast.
KMP Uno, PX21, Effecta EPS Sol 500, Euronom 300 VPS, Laddomat 21, Thermomatic ERA, Tigex draglucka, bulkförråd på 3.5 ton (+ 2 Morsö, 1 Andersen, 1 Aduro och en hemmagjord rocket stove)
Skriv svar