Jag funderar på att skaffa något i stil med "Vattenlåset" http://www.comtech-control.com
Någon som vet om det finns fler varianter eller om man t.o.m kan bygga ihop nåt själv? Jag vill inte ha en knapp till att trycka på utan förutsättningen är att vattnet skall stängas av när man aktiverar larmet.
Vattenlåset
Vattenlåset
Nibe City VX, VikingBIO, värmer ett 1 1/2 plans stenhus på 80 m2 + 60m2 källare med ca: 4 ton/år.
-
- Pannrumstomte!
Det var just därför jag inte köpte ett larm från Securitas utan byggde ihop ett eget trådburet istället, jag vill ha möjlighet att bygga ut larmsystemet efter behov. Jag har fyra relän i larmlådan och fyra i knapplådan som kan styras i princip hur man vill.
Nibe City VX, VikingBIO, värmer ett 1 1/2 plans stenhus på 80 m2 + 60m2 källare med ca: 4 ton/år.
Har en sån som jag köpte när vi flyttade in, inte installerat det än
, å ändå har man dragit rör till solfångare, installerat acktank m.m.
Men en sketen ventil i kallvattenledningen är VÄLDIGT jobbig å skruva dit

Verkar vara X10 styrning (trådlös standard) på den. Iaf mitt visoniclarm hanterar X10 signaler.
NU sådde nu griller iskallen på mig

Men en sketen ventil i kallvattenledningen är VÄLDIGT jobbig å skruva dit

Verkar vara X10 styrning (trådlös standard) på den. Iaf mitt visoniclarm hanterar X10 signaler.
NU sådde nu griller iskallen på mig

Jämä junior125B-73, Biona 2000 -03(bytt till nya brännkammaren) 10.2kvm borö src 2004.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.