www.pelletspris.com oanvändbar numera!

Skriv svar
lage
Fröträd
Inlägg: 84
Blev medlem: tis 12 sep, 2006 20:15
Ort: Örnsköldsvik/Sundsvall

www.pelletspris.com oanvändbar numera!

Inlägg av lage »

Näst intill iallafall enligt mig, då det inte går att sortera småsäck efter lägsta pris totalt. :x
Nu är det bara priset levererat som det sorteras på.
Det gynnar bara leverantörerna då vi konsumenter inte längre kan ha koll på vem som är billigast!
Och webmaster svarar inte på mail då man försöker förklara problemet.

Hur svårt kan det vara att fixa sortering på lägsta pris totalt, levererat, hämtpris osv!?
BAXI Bonus 30
Eurofire 20kW
Brukspatronen 9kW
2 x Sfinx 58-30X
TA 220U
_._._._._._._._._._._._

If it works, don´t fix it!
Agerod
Försäljare
Inlägg: 142
Blev medlem: lör 01 jan, 2005 19:00
Ort: Höör i Skåne
Kontakt:

Inlägg av Agerod »

Hur intressant är det att veta att det finns billig hämtpellets i Värmland när man bor i Skåne??
Ja, sorterar man på pris, är det priset för levererad pellets, jag kan inte riktigt tro att hämtpellets är intressant i detta sammanhanget. Söker man efter billig hämtpellets letar man väl i sitt närområde och de priserna finns länsvis.
Hur gynnar det leverantörerna att man inte kan se vem i Sverige som har billigast hämtpellets?
Jag förstår inte riktigt din klagan. För övrigt har jag svarat en gång på ett mail från dig, men tänker inte svara på samma gnäll gång efter gång...
Janfire flex, TMV Alpha, eKontroll TK1A
Ageröds Bioenergi
Pelletseldare sedan 1996, tidigare verksam i pelletsbranschen
Driver pelletspris.com
PeterG
Gallringsobjekt
Inlägg: 34
Blev medlem: fre 20 jan, 2006 10:39

Tack Agerod!

Inlägg av PeterG »

Har nytta av din sida varje gång jag ska handla pellets.
Man får en bra överblick på prisläget.

Önskar bara att fler (skåningar) la in aktuella priser.

///Peter
Janfire Flex-A, TMV Alpha -80
lage
Fröträd
Inlägg: 84
Blev medlem: tis 12 sep, 2006 20:15
Ort: Örnsköldsvik/Sundsvall

Inlägg av lage »

Agerod skrev:Hur intressant är det att veta att det finns billig hämtpellets i Värmland när man bor i Skåne??
Ja, sorterar man på pris, är det priset för levererad pellets, jag kan inte riktigt tro att hämtpellets är intressant i detta sammanhanget. Söker man efter billig hämtpellets letar man väl i sitt närområde och de priserna finns länsvis.
Hur gynnar det leverantörerna att man inte kan se vem i Sverige som har billigast hämtpellets?
Jag förstår inte riktigt din klagan. För övrigt har jag svarat en gång på ett mail från dig, men tänker inte svara på samma gnäll gång efter gång...
Hur intressant är det att det är lågt pris på pellets levererad i skåne när man bor i västernorrland?
Det är till att vara känslig, eller klarar du inte av det rent tekniskt? Hur svårt kan det vara att låta oss sortera på vad vi vill?
Hur gynnar det oss konsumenter med din attityd då?
Med attityden att synpunkter är lika med gnäll gör du dig själv en otjänst.
BAXI Bonus 30
Eurofire 20kW
Brukspatronen 9kW
2 x Sfinx 58-30X
TA 220U
_._._._._._._._._._._._

If it works, don´t fix it!
Matsos
Frö
Inlägg: 3
Blev medlem: ons 24 jan, 2007 14:18
Ort: Myggenäs/Tjörn

Förslag

Inlägg av Matsos »

Använda dig utav Excel, kopiera in från sidan klistra in i Excel å filtrera/sortera som du vill.
PELLX 21
CTC City
PeterG
Gallringsobjekt
Inlägg: 34
Blev medlem: fre 20 jan, 2006 10:39

Inlägg av PeterG »

Lage...Är du medveten om att Agerod lägger sin dyrbara tid på att hålla sidan uppdaterad utan ngn egen vinst?
Varför klaga på ngn som gratis försöker hjälpa oss andra att kunna köpa billigare pellets????

Om du inte är nöjd så är det bara för dig att göra en egen sida, det kan ju inte vara så svårt (som du skriver).
Janfire Flex-A, TMV Alpha -80
lage
Fröträd
Inlägg: 84
Blev medlem: tis 12 sep, 2006 20:15
Ort: Örnsköldsvik/Sundsvall

Inlägg av lage »

Jag tror faktiskt att det är vi pelletsanvändare som ser till att hålla sidan uppdaterad.
BAXI Bonus 30
Eurofire 20kW
Brukspatronen 9kW
2 x Sfinx 58-30X
TA 220U
_._._._._._._._._._._._

If it works, don´t fix it!
elvis
Pannrumstomte!
Inlägg: 1110
Blev medlem: ons 20 apr, 2005 22:27
Ort: Alingsås, Västra Götaland

Inlägg av elvis »

lage skrev: Hur gynnar det oss konsumenter med din attityd då?
Med attityden att synpunkter är lika med gnäll gör du dig själv en otjänst.
Ageröds engagemang att fixa en sida gynnar konsumenter mer än ditt gnäll.
Jag är jävligt tacksam att den finns i alla fall.

Mvh
Janfire NH / Integral (Nöjd !!!!),12 meter skorsten, insatsslang 110 mm, Betonghus 315 m2, 3 plan á 105m2.
lage
Fröträd
Inlägg: 84
Blev medlem: tis 12 sep, 2006 20:15
Ort: Örnsköldsvik/Sundsvall

Inlägg av lage »

Så förslag till förbättringar är liktydigt med gnäll?
Konstig attityd elvis.
BAXI Bonus 30
Eurofire 20kW
Brukspatronen 9kW
2 x Sfinx 58-30X
TA 220U
_._._._._._._._._._._._

If it works, don´t fix it!
elvis
Pannrumstomte!
Inlägg: 1110
Blev medlem: ons 20 apr, 2005 22:27
Ort: Alingsås, Västra Götaland

Inlägg av elvis »

Om du gör nåt gratis som tar ansenlig tid och nån har åsikter om ditt utförande och vill att du ska lägga mer tid, var går då din gräns för gnäll ?
Vid ett mail ?
Vid ett mail och fortsatt diskussion på ett forum ?
Vid mail, fortsatt diskussion på forum och sådana här fortsatta diskussioner.
lage skrev: Det är till att vara känslig, eller klarar du inte av det rent tekniskt? Hur svårt kan det vara att låta oss sortera på vad vi vill?
Hur gynnar det oss konsumenter med din attityd då?
Med attityden att synpunkter är lika med gnäll gör du dig själv en otjänst.
Klarar du inte av det rent tekniskt ? - Uppfattas av många som ett drygt sätt att uttrycka sig på.

Hur gynnar det oss konsumenter med din attityd då ? Han har lagt mycket tid och kanske inte känner för att lägga en jävla massa tid till på en gratistjänst åt konsumenter.

Med attityden att synpunkter är lika med gnäll gör du dig själv en otjänst Du har uttryckt synpunkten en gång och fortsätter i ett forum och då har jag full förståelse för att Ageröd inte orkar dividera vidare om detta.

Ett tips, Gör en egen lösning som funkar som du vill och är helt superperfekt så är jag säker på att någon kommer vara tacksam och publicera/Hosta den gratis åt dig.
Janfire NH / Integral (Nöjd !!!!),12 meter skorsten, insatsslang 110 mm, Betonghus 315 m2, 3 plan á 105m2.
Skriv svar