Hur länge räcker er pellets ?
Hur länge räcker er pellets ?
Det skulle vara kul att höra från er andra hur länge ett magasin (250 liter) räcker åt er. Jag klarar mig ca. 5 veckor nu på sommaren. Har ingen aning om det är normalt eller.... Ha det bra i sommarregnet. 

Tror det går 5-6 kilo per dygn ungefär. Mitt Mafa-förråd som rymmer 12-13 säckar räcker 18-20 dagar. Jag har inte stängt av värmen, shunten kör ut lite, lite varmvatten till elementen även nu på sommaren. Jag har en sambo som fryser så fort det är under 20 grader, så lite värme måste allt ut när det blir råkalla 14 grader ute 

Effecta 220, PX21. Mafa veckoförråd.
95 m2 + 95 m2 källare.
95 m2 + 95 m2 källare.
- Stugsittaren
- Pannrumstomte!
Här går det åt ca 75 kg i månaden på sommaren dvs 2,5 kg/dag. Detta trots mitt bruk av karbad som avkoppling. 

CTC Ecoflex som värmer ett 60-talshus på 100 m² sedan okt 2006. Ca 3 ton /år. En 5 meters rostfri schiedel-skorsten (120 mm+30 isolering). Tigex 25. Sotar panna + skorsten själv 3 ggr/år. Moderator
Jag har använt 5 pallar (832kg/pall) det senaste året, rätt ok tycker jag, fast då ska det erkännas att jag fuskar lite med braskaminen på vintern.
Och jag använder pellets hela sommaren också vilket ju drar ner verkningsgraden en hel del.
Och jag använder pellets hela sommaren också vilket ju drar ner verkningsgraden en hel del.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
Jag började elda i augusti -06 och köpte då 4pallar Neova pellets, när jag stängde av i Maj för att slå på elen, hade jag 46 säckar kvar på sista pallen.
Jag känner mig rätt nöjd över den förbrukningen!
Supernöjd med brännarn!
Jag känner mig rätt nöjd över den förbrukningen!

Supernöjd med brännarn!
Tigex Draglucka
7m skorsten
Mafa Veckoförråd
Tigex Draglucka
7m skorsten
Mafa Veckoförråd
Vi gjorde av med 6kg per dag till bara varmvatten. När vi inte var hemma gick det ändå 4kg per dygn! Men nu i sommar har det inte gått ett enda kilo, vi har klarat oss på vad solen gett, trots att många säger att det är den sämsta sommaren på många år.buzz666 skrev:6.9 kg per dag hos mig de är mycket va??
mvh
Janfire Flex-A
TMV Compact 900
60st Sfinx vakumrör
TMV Compact 900
60st Sfinx vakumrör