Jag funderar på att plockat bort mitt sluttande golv till förmån till mer volym. Dels tyckte jag inte alls det sluttande golvet, V-formation, blev så självtömmande som jag trott. Blev en krater runt inloppen och man fick skotta lite då och då. Förmodligen felkonstruerat då jag utan omsvep kan erkänna att jag har tummen mitt i handen.
Så tanken kom nu att ska jag ända skotta skulle man ju kunna ta bort det lutande golvet, kanske ersätta med pallkragar runt inloppen istället. Skulle säkerligen få in 2tom pellets till då. Med tanke på att mitt avtal går ut den 31/12 som ger mig bulk för 1650kr/tom så skulle 2 extra ton vara en hel del pengar jämfört med dagens priset.
Någon fler som övergett slutande golv för volym?
Lutande golv VS. Volym
Lutande golv VS. Volym
CTC-265K -75
Bequem 20D
Bulkförråd.
Bequem 20D
Bulkförråd.
-
- Pannrumstomte!
-
- Pannrumstomte!
Tillägg, för att förklara hur jag tänkte:Shakespeare skrev:Ursäkta att jag inte svarar på din fråga, jag bara
Vad har du för lutning? 2 ton extra? Låter som att du antingen har stort förråd eller mycket lutning?
Om man bygger med en bottenyta på 2*3m, höjden 2m, sluttande golv 45 grader från långsidorna så rymmer det ca 2 ton mindre pga minskad volym och totalt rymmer det 9m3. Med 45 grader så borde det tömmas? Eller?
Med samma mått och 30 graders lutning blir siffrorna 1,2 tons förlust och totalt ryms drygt 10m3. Är inte 10m3 ovanligt stort förråd?
Jag önskar att jag kunde köpa 10 m3 pellets för 1,65kr/kg

mvh
Janfire Flex-A
TMV Compact 900
60st Sfinx vakumrör
TMV Compact 900
60st Sfinx vakumrör
Jo, det är ganska stort utrymme, typ 11m3. Gjorde en grov uppskattning på 2ton men det borde rymmas bra mycket mer utan dessa skivor. Speciellt då det ändå bildas kratrar fast jag ligger på ca 45 graders lutning.
Jo, det är ju betydligt dyrare nu. Tror det är 2100kr för bulk, vilket man kan jämföra med 2000kr för småsäck som jag betalar nu. (Ja, jag kör lite småsäck i väntan på reparation av plaströr för flexiskruven).
/Fredde
Jo, det är ju betydligt dyrare nu. Tror det är 2100kr för bulk, vilket man kan jämföra med 2000kr för småsäck som jag betalar nu. (Ja, jag kör lite småsäck i väntan på reparation av plaströr för flexiskruven).
/Fredde
CTC-265K -75
Bequem 20D
Bulkförråd.
Bequem 20D
Bulkförråd.