Skruvinställning på brännaren?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
hjerpe
Prima virke

Skruvinställning på brännaren?

Inlägg av hjerpe »

Sotade brännaren idag och noterade att den var inställd på plastskruv på moderkortet. Jag använder 2,5 metersskruven av värmebaronen och såvit jag vet är den skruven av metall? Vilken inverkan har den inställningen på funktionen? Brännaren är installerad av behörig installatör och han borde veta hur det ska vara tycker man.

Några funderingar från er vore tacksamt.

MVH Daniel
VB Comet + VB Viking bio. Murad skorsten, drygt 8 m. 166+100m2 lättbetonghus i fem halvetage.
KAN SJÄLV ?
Prima virke

Re: Skruvinställning på brännaren?

Inlägg av KAN SJÄLV ? »

hjerpe skrev:Sotade brännaren idag och noterade att den var inställd på plastskruv på moderkortet. Jag använder 2,5 metersskruven av värmebaronen och såvit jag vet är den skruven av metall? Vilken inverkan har den inställningen på funktionen? Brännaren är installerad av behörig installatör och han borde veta hur det ska vara tycker man.

Några funderingar från er vore tacksamt.

MVH Daniel
Jag har läst på n`ån tråd att det är matr. i röret man syftar på
inte skruven :)
Viking bio-06+Värmebaronen Combimax-90
Dragbegränsare TIGEX 25, Egentillverkat pelletsförråd (typ Mafa veckoförråd)
hjerpe
Prima virke

Inlägg av hjerpe »

Det var så alltså. Hade en liten fundering på det också. Tack så mycket för hjälpen.
VB Comet + VB Viking bio. Murad skorsten, drygt 8 m. 166+100m2 lättbetonghus i fem halvetage.
kenhje
Lärjunge!

Inlägg av kenhje »

Det är röret de syftar på, om det är i plast eller plåt.
I plast glider pelletsen lättare, mindre strävt (ger mer pellets) medan plåt är strävare och ger mer motstånd (mindre pellets).

Se tråd
viewtopic.php?t=2508&highlight=skruv+plast+pl%E5t
Fjärrvärme
210kvm boyta
190kvm biyta
Skriv svar