Janfire Flex-A vs. Iwabo S1

Skriv svar
pank
Prima virke

Janfire Flex-A vs. Iwabo S1

Inlägg av pank »

Hej !

Jag tänkte sätta in en brännare i min gamla Strömsnäspanna TS-Turbo,med två tankar.
Eftersom jag inte har någon passande elektronik i pannan så för det bli en TK1F som styr allt. Ett överhettningsskydd på pannan får det också bli.

så långt allt väl.

Men vilken brännare ska jag ha?
En Iwabo är väl kanske lite som en Volvo PV ,enkel utan finnesser men funkar med alla sorters pelletskvaliteer. helt enkelt en okänslig brännare.

Janfire Flex-A däremot verkar vara en lite modernare sak.En sak jag gillar med den är internskruven. Borde bli en jämn och fin matning.

Det jag har läst här på forumet så verkar det inte vara så mycket besvär med någon,dock så verkar Iwabon ha minst bekymmer.

Så mina vänner är det någon som vill hjälpa till att avgöra frågan.
ronald
Pannrumstomte!

Inlägg av ronald »

Skall du installera själv?

Mvh ronald
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
pank
Prima virke

Inlägg av pank »

nix.jag har hittat en installatör som fixar båda.
ronald
Pannrumstomte!

Inlägg av ronald »

pank skrev:nix.jag har hittat en installatör som fixar båda.
Det var ju en bra början,,brännarna du vill ha ,Och en expert på bägge :) ..
Ja tycker dom verkar likvärdiga ,(likabra) Iwabon är väl också ganska "upphottad" den med vad jag hört digitala display....Ja en upphottad volvo pv kanske?.....

Krona vs Klave.......

Mvh ronald
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
Skriv svar