Jaha då ä de snart dags att be thermia om lite ersättning..Glidaren skrev:Har lite olja som jag tänkte bränna upp först... Men om några veckor ska den va på plats hade jag tänkt.
Nu är det så att jag har blivit tokpåverkad av dig Mr. André. Därav blir valet en Bequem helt enkelt. Hade från början tänkt mig en 15D men det har ju dykt upp en mindre variant som är något billigare...? Den kanske räcker för mina behov...? Uppvärmning av 75kvm + varmvatten...
Pannan är en gammal Parca Binett-65 med högt i tak![]()
Kan det vara bra att satsa på en kraftigare motor på en gång om man nu
eventuellt kommer att köra från bulkförråd i framtiden?
Hur stor är prisskillnaden på motorerna?

Med den storleken på huset klarar du dej med den mindre.. Men den går de bara att köra med max 3 meter lång skruv..

Men de går inte att byta motor på den utan då måste du ha en skruv med motor från bulkförådet till ett mellan föråd om du inte klarar dej med 3 metersskruven motorn sitter i brännaren?? Iaf tar Frajon AB som ja köpte brännaren av 17000:- för 12D installerat o klart...
15D tar dom 19800:- för nu med 2 metersskruv installerat o klart..
1900:- tar dom för stora motorn.. 312:- för 90° böj.. 840:- för 3 meter extra skruv = 280:-/meter...
Men helt klart kan jag rekomendera att du satsar på bulk så fort som möjligt.. Både billigare o bekvämare..

Jag är då mycket nöjd...

MVH/André