Installationskostnad

Skriv svar
Basshunter
Prima virke

Installationskostnad

Inlägg av Basshunter »

Håller på att syna offerter, där jag vill ha brännaren färdigmonterad och intrimmad.

Vad är rimligt pris (dvs prispålägget) utöver brännaren för själva installation och borttagning av befintlig flishållare och skruv?
Danne82
Energiprofet!
Kontakt:

Inlägg av Danne82 »

Det beror nog helt på vad det är för grejor eftersom vissa brännare är mycket lättare att installera än andra.
Sen får du räkna med att grejorna blir dyrare genom en rörpulare eftersom de lägger på lite för att gå med vinst.
Och det är svårt att hitta en installatör som installerar grejor som du har köpt om det inte är genom dom.
deleted
micke_932
Pannrumshärskare!

Inlägg av micke_932 »

Det ska väl ändå inte behöva kosta mer än 2-3 tusen spänn i alla fall, oavsett brännare så bör dom kunna smälla in brännaren på ett par timmar utan problem om dom vet vad dom gör.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
ak
Entusiast!

Inlägg av ak »

micke_932 skrev:Det ska väl ändå inte behöva kosta mer än 2-3 tusen spänn i alla fall, oavsett brännare så bör dom kunna smälla in brännaren på ett par timmar utan problem om dom vet vad dom gör.
Inte nödvändigtvis. När jag fick min EcoTec installerad så tog det en hel dag inkl bränslematning och veckoförråd. Jag har fullt förtroende för den installatören.

Det beror nog mycket på hur mycket moddning som behövs på pannan, i mitt fall var det inte bara att peta in brännaren i hålet efter oljebrännaren om man säger så.
/Andreas

Värmer totalt 140 måttligt isolerade kvm (1 plan + oisolerad källare) med:
EcoTec BioLine 20 -06
Parca 200B -68
ThermOmatic CBJ shuntautomatik
Hemspikat bulkförråd på ~6 m3, halvt nedgrävt i trädgården
Skriv svar