Jag är ny här,tack för att jag fick bli med

Funderar på solfångare till pannan.Hittade dessa på
prisjakt.se http://www.vvs-boden.se/catalog/product ... ts_id=2781
Någon med erfarenhet av dessa fångare?Tacksam för tipps.
Kan bara instämma det finns sjuka priser, sfinx har nog de bästa priserna jag sett i sverige.Shakespeare skrev:Kostar det 15000 för 15 rör? Bara panelen alltså, inte styrning mm??
Nu är jag partisk eftersom jag också kör Sfinx men du får 30 rör för 10000kr och de har dessutom större yta än Euronom. Euronom ser iof rejälare ut och har mer kompletta systemlösningar men räknar man på priserna ovan blir det 70Wh per år och inversterad krona för Euronom medan du får det tredubbla med en 30-rörspanel från Sfinx.
mvh
Det beror på vilken temperatur du har i systemet. Du kan kolla testern på SP för att jämföra olika solfångare:McClint skrev:Ungefär hur många kwh kan man få ur en sfinxpanel på 30 rör på ett år?
Låter som positiva togångar. Men "Sfinx" själv har varit här och svarat på många frågor och givit hjälp och råd kring frågor kring solfångare. På ett sett som jag inte uppfattat på ett "säljande humör". Har inte hört något negativt om verkan Sfinx tillmötasgående eller hans produkter heller. Så jag antar att hans kunder (vilka finns en del på detta forum) är positiva.Gröngölingen skrev:Drivs detta forumet av någon på Sfinx solar?