Nu har Eurofire åkt ut och Ulma in.
Den sattes igång torsdag 6/3 - 08 och nu är det den 9/3-08. den har alltså suttit på pannan i 82 timmar...
Än så länge är det inga problem med körningen. Har inte dragit skrapan men dock öppnat efter två dygn och tittat. Detta för att det oftast var maxtiden för eourofiren...Vad jag ser är nästan ingenting alls!!

Nu ska jag låta den gå minst en vecka utan att dra skrapan, mest för att kolla om den storknar, vilket jag inte tror...
Dag 1 körde jag helt utan turbulatorer, dock har den gått i över två dygn nu med turbulatorer i alla sex rör. I och för sig är 5 av dem halva då jag klippte och grejjade för eurofiren.
Mina inställningar är:
Hysteres: 60-85
skruv på + 0,40
Bör fotom + 20
mjukstartsläge skruv 2,5
bränsledrift låg
effekt 11,5
på +04.0 av +11,0
Första koll gjorde jag lördag 8/3 kl 22.00. Detta blir då 54 timmar efter start. Gångtiden är på hela 48 timmarav dessa 54 möjliga med 9 starter.
Andra koll söndag 9/3 kl 22.00. Nu är vi uppe i en gångtid på 69 timmar av 82 möjliga. Brännaren har nu startat 11 gånger och är precis i början av en cykel.
Installatören gjorde ingen utskrift då han tyckte att värdena var för dåliga då rökgasen låg på 200. Han tyckte att jag skulle sätta i turbulatorerna vilket jag som sagt gjort. Under dessa 3 och ett halvt dygn har det skruvats i 8 säckar Booforssjö. Jag tycker att det är lite mycket då det är plusgrader ute, kanske möjligtvis nere på nollan någon enstaka gång. Jag tycker i och för sig att fallet i Mafan bromsats litelite sedan jag satte i turbulatorerna men det är nog bara önsketänkande.
Jag tycker det är hög förbrukning för så varmt väder! Vad kan jag göra??
Viva Ulma Vänligen eder Brus