Direktved.se
-
- Späd planta
Direktved.se
Är det någon som har handlat hos Direktved.se? De hade ju bra priser på pellets. Är lite skeptisk när man måste förskottsbetala första leveransen.
ctc1100 med vikingbio
Re: Direktved.se
Jag har handlat. Men inte kan jag komma ihåg att jag var tvungen att betala i förskott. Blev dessutom glatt överraskad av snabb leverans. Det enda som inte var så snabbt som jag trodde var utskicket av faktura från dem. Inte för att det spelade så stor roll...hyperstate skrev:Är det någon som har handlat hos Direktved.se? De hade ju bra priser på pellets. Är lite skeptisk när man måste förskottsbetala första leveransen.

Kanske anledningen till förskotsbetalning?
"Kreditupplysning görs alltid på nya kunder. Är du skriven på annan adress eller om din faktura/ leveransadress är olika, då tillämpas förskottsbetalning.
Detta pga ökade bedrägeriförsök."
Annars verkar det vara faktura eller Nordea kredit som gäller.
Lite lustiga priser dem hade. Storförbrukarna på minst 13-28pall kostar med än 5-12pall (2129kr resp 2085kr)
Dåliga priser var det iallafall inte. betalar 2300kr/pall vid 4pallars bestälnning och hemkört i priset direkt från Neova.
Undrar vad dem ska ha för att leverera till andra sidan sverige lite ovanför gbg.
"Kreditupplysning görs alltid på nya kunder. Är du skriven på annan adress eller om din faktura/ leveransadress är olika, då tillämpas förskottsbetalning.
Detta pga ökade bedrägeriförsök."
Annars verkar det vara faktura eller Nordea kredit som gäller.
Lite lustiga priser dem hade. Storförbrukarna på minst 13-28pall kostar med än 5-12pall (2129kr resp 2085kr)
Dåliga priser var det iallafall inte. betalar 2300kr/pall vid 4pallars bestälnning och hemkört i priset direkt från Neova.
Undrar vad dem ska ha för att leverera till andra sidan sverige lite ovanför gbg.
CTC 265 med Rosslagsbrännare, 180m2, 1 ½ säck/dygn ej finjusterat=P