@Apersson850
Betyder dina tryckskillnader att ditt hus är 13m högt? Har du hiss

Var hemma hos en snubbe häromdan som faktiskt har hiss i sin villa iofs var källaren på 600m2 så det kanske inte var en riktigt vanlig villa.

Jaså, du fuskadeapersson850 skrev:De som är insatta i de beteckningarna inser att min kusins R144G 530 med PK 28000 kom bra till pass vid installationen av solpanelerna (Scania resp. Palfinger).
 och använde maskinhjälp vid montage.....
  och använde maskinhjälp vid montage..... )
 )
Jo, så blir det. Sätt en avstängningventil innan automatavluftaren.Wodda skrev: Låt säga att partiell förångning sker då blir det ju luft(ånga) där automatavluftaren sitter. Kommer inte den att öppna då? varpå jag tappar tryck och återfyller den tömda ledningen?
Please help.
 Jag lutade dem rätt mycket men jag tror inte all vätska rinner ut av sig själv. Antar att en del kokar bort och att ångan drar en del av vätskan med sig på ingefär samma sätt som i en kaffekokare. Trycket går upp och ner en hel del innan det stabiliserar sig.
 Jag lutade dem rätt mycket men jag tror inte all vätska rinner ut av sig själv. Antar att en del kokar bort och att ångan drar en del av vätskan med sig på ingefär samma sätt som i en kaffekokare. Trycket går upp och ner en hel del innan det stabiliserar sig.Hej,Wodda skrev:Under Maj ska jag sätta upp mina vakumrör och jag behöver lite tips från er som vet hur man ska göra.
1) hur gjorde ni när ni fyllde era system och med vad?
2) körde ni vatten ett par veckor inann ni bytte till frostskyddsvätska?