pellets vs ved

Skriv svar
manin
Pannrumstomte!

pellets vs ved

Inlägg av manin »

:lol: vad jag såg då vi var semester nyss i norrland hos vänner i Kalix men har resrutt där delen av norrland och norr finland under en vecka midsommar. Härlig och mysig vill jag säga ljus som dag och natt, man kan sitta dygn runt ute och brasa med gött dricka och grill kött :wink:

Ja vadå jag såg massor av villor har sina egna höga ved men knappt har jag inte sett någon en pellets pall som vad här nere i skåne syns man lätt som många villaägaren har ställt pall/ar ute på sina trädgård och inga ved syns man knappt. Så man kan förstå att norrland har mkt gott om skog än skåne eller är Skånska för lat att kavla arm och hugga i, bortskäms är vi nog trots vad många norrland kör pellets iaf kanske dom gömmer sina pellets för att inte bli skäms eller hur :lol:
Norrland :thumright:
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
HattSmugglarn
Fröträd

Inlägg av HattSmugglarn »

Kan vara så, dessutom har kalix ovanligt många bulkkunder och gott om plats inomhus :)

De flesta här i krokarna har trots allt sina pellets under tak så vid leverans ser man dom bara några dar. Dom här veckorna leverar vi knappast någon pellets till folk utan de enda som tar är värmeverken oavsett bulk eller säck.
KMP PX21 -04, Calmar Opex -04
Skriv svar