o den kostar 25100:-
Hmmm om den nu klarar vv produktionen??
Om den klarar de borde denna panna med en Bequem 15D va ett bra o prisvärt alternativ till biomaticen el?
Ev ta hål i sidan för brännaren..(bättre åtkomlighet??)
Vad nu de kostar..

Sorry..Charlie skrev:Nu har du väl ändå läst lite väl fort André![]()
Jag tolkar det som att SPAKSOTNING (antagligen muskeldriven) ingår för 25100:-. Däremot var det "dagspris" på den motorstyrda varianten.
...eller tolkar jag fel...
Det gör inget, hade själv sett den där sidan tidigare så jag var tvungen att kolla att det inte var jag som hade läst fel...André skrev: Sorry..du har så rätt så Charlie..
Vart nog lite väl i gasen över priset..Speciellt då man läst detta http://www.afabinfo.com/pdf_doc/rapport ... ni2004.pdf
Combifire med Bequem 15D fick bra resultat nästan som viessmann pannan..
Å andra sida skulle "muskeldriven" spaksotning vara en klar fördel också. Egentligen kommer nog automatisk askurmatning ännu högre på önskelistan, men jag vet inte om det finns till combifire?[/quote]André skrev: Sorry..du har så rätt så Charlie..
Hade varit intressant med en bild på sotningsmekanismen...Sixten skrev:Hej jag har en Combifire med sotningsspak.Otroligt lättskött,jag drar i spaken en gång i veckan.Varmvattnet är en aning klent i standardutförande,men jag har kopplat min vv-slinga till en separat vv-beredare,då blev det mycket bättre.Vv-beredaren har också solslinga i botten,så nu har jag även den inkopplad till solfångare på taket.
Vad kostade vv-beredaren o solfångarna??Sixten skrev:Hej jag har en Combifire med sotningsspak.Otroligt lättskött,jag drar i spaken en gång i veckan.Varmvattnet är en aning klent i standardutförande,men jag har kopplat min vv-slinga till en separat vv-beredare,då blev det mycket bättre.Vv-beredaren har också solslinga i botten,så nu har jag även den inkopplad till solfångare på taket.
Hur är den i övrigt att sota el är de bara dra i spaken o tömma aska som behöver göras?? Skrapar du eldstadsväggarna när du tömmer aska??Sixten skrev:Hej jag har en Combifire med sotningsspak.Otroligt lättskött,jag drar i spaken en gång i veckan.