Någon som vet hur mkt spänning det ska vara på
respektive effektläge inkl. hur många volt fläkten
ska ligga på.
MVH: Sasko K
Inställning av Janfire Flex-A brännare.
Inställning av Janfire Flex-A brännare.
CTC 1100 Famili 25
Janfire Flex-A
Nibe värmeberedare ansluten endast till pannan
Hemma byggt pelletsförråd som rymmer ca: 60-70 säckar.
Janfire Flex-A
Nibe värmeberedare ansluten endast till pannan
Hemma byggt pelletsförråd som rymmer ca: 60-70 säckar.
Beror ju på vad du kör med för pellets som det står i länken
kolla upp om värdena stämmer ungefär som i anvisningen . Fläkt vid uppstart och effektläget man kör på . Går ju även att ändra doseringen .
För att höja resp sänka effekten . Är nog inte lätt att få det exakt utan instrument att mäta med ? Går ju att ställa rätt bra om du ser lågan .Om
du inte har ändrat något eller bytt pellets , och det har funkat innan behöver du ju inte ändra något ?? Eller upplever du att det blivit sämre ?
Mvh
Wepe
Men inte fel attVärdena inom parantes
är fabriksinställningar och gäller vid eldning av pellets med energiinnehåll
4,7-5,0 kW/kg och undertryck i pannan på 15 Pa
kolla upp om värdena stämmer ungefär som i anvisningen . Fläkt vid uppstart och effektläget man kör på . Går ju även att ändra doseringen .
För att höja resp sänka effekten . Är nog inte lätt att få det exakt utan instrument att mäta med ? Går ju att ställa rätt bra om du ser lågan .Om
du inte har ändrat något eller bytt pellets , och det har funkat innan behöver du ju inte ändra något ?? Eller upplever du att det blivit sämre ?
Mvh
Wepe
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Brännare
Jaha , själv sänkte jag doseringen på min Flex och justerade in fläkten
på dom lägena jag kör på , kollade hur lågan såg ut . Tyckte det blev varmt mot brännaren innan , vidare satte dit en 30 graders flamriktare istället för den på 90 gr som jag hade innan . Nu verkar den gå kanon bra , har alla turbulatorer i . Tycker om Flexen , men kör just nu med NH,n , som jag numera tycker om oxå . Går det att få tag på box till Flexen nu ??
Wepe
på dom lägena jag kör på , kollade hur lågan såg ut . Tyckte det blev varmt mot brännaren innan , vidare satte dit en 30 graders flamriktare istället för den på 90 gr som jag hade innan . Nu verkar den gå kanon bra , har alla turbulatorer i . Tycker om Flexen , men kör just nu med NH,n , som jag numera tycker om oxå . Går det att få tag på box till Flexen nu ??
Wepe
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Brännare
Olika Pellets
Tidigare
Pannor