Idag testade jag med att skruva bort fläkten på NH,n och satte dit ett tunt tätninsband jag hade liggande till en annan brännare . Alltså ett sånt där som tål värme . Gjorde små hål för dom fyra skruvarna , sedan satte ihop det . Blev jättebra , visserligen har den varit rätt tyst sedan sevice mannen var här sist , blev stor skillnad hördes inte ända upp som innan . men fanns liten tendens att det blev vibrationer i brännaren i vissa läge som hördes inne i pannrummet . Är väldigt känslig för sådana ljud , larvigt ? Kanske , men man är som man är Så just nu är jag väldigt nöjd , brännaren går mycket bra , förutom ett litet fel som inte har med funktionen i sig att göra . Hoppas det löser sig under veckan . Är även imponerad av Flexen , men den ska nog ändras lite ev , ska lägga till en ny funktion i styrningen hade jag tänkt , får se hur det blir med det ? Tack vare slangstosen , går det ännu fortare att skifta brännare om jag skulle vilja det . Tar inte många minuter att fixa .
Wepe
Senast redigerad av wepe den tis 13 jan, 2009 07:59, redigerad totalt 1 gånger.
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
Nu är allt Ok med brännaren , köpte en flashkabel sats från Eldkraft efter samtal med sevicekillen som var här . Tänkte det kunde vara bra att ha senast versionen 1.22 . Men det var strul med hans utrustning , så han kunde inte lägga in det , men kunde återkomma . Sa då att jag kunde fixa det själv om det var Ok . Fick grejerna , följde anvisningen som var med från Janfire . Allt visade Ok , men efter det lyste både röd o grön lampa , men brännaren funkade som den skulle Kollade upp med olika personer ingen fattade det . Mailade Eldkraft i fredagskväll , fick ett vänligt svar att de skulle kolla upp det , skulle återkomma Månd , Tisd . Mycket riktigt kom ett mail senare igår , fick se det idag på morgon . Efter man flashat måste man resetta i meny rad 59 = service. Tänkte om någon mer gör det . Men kontakta installatören först , kan bli trubbel med garantin annars . Så efter 6 Ton pellets kommer det nog ett meddelande om service . Får väl ringa efter det då , men det är ju inte aktuellt än . Tycker Eldkraft är ett bra företag med bra service . HAR INTE något samband med dom , så det blir att någon tror att det är reklam från min sida .
Wepe
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l