Hej!
Har för mig att jag ställt denna fråga förut men kan inte hitta tråden. Eller så var det på ett annat forum. Here it goes anyway:
Nån vänlig själ här inne som har erfarenhet av rubrikens kombination och isåfall, vilken brännare används? Har en CTC171 och vill sätta in en brännare och letar nu efter en brännare som fungerar bra med den pannan.
En till fråga medans jag har ordet: Är ny inom pellets och har inte riktigt förstått vilken effekt man kan få ut med vissa brännar/pann kombinationer. Begränsar pannan effekten eller är det helt och hållet brännarens effekt som han betydelse? Kan jag sätta in en brännare med mycket hög effekt i min panna och få ut den effekten eller har jag min maxbegränsning i min CTCpannan funktion?
Tacksam för svar! //P-O
CTC171+brännare
CTC171+brännare
Om du möter en person utan ett leende, ge honom ditt!
Focus 114B topp, Eurofire 20Kwh.
Focus 114B topp, Eurofire 20Kwh.
Hej!
Jag har en CTC 171 med en Thermia Bequem 15D, det fungerar alldeles utmärkt (även i råd och rön) Jag har kört sedan 041201 utan minsta driftstörning. Sträva efter att ha en lagom effekt,varför högre än nödvändigt? Titta på Bequem 12D,räcker den så är det nog perfekt. Annars kan jag starkt rekomendera 15D. Jag askar ur varannan vecka vilket man ej behöver om man inte vill.Det är bättre att brännaren brinner längre stunder itaget. Thermia har flera effektsteg så att man ej kör på max effekt i onödan.Det sköter sig själv på dom digitala ialla fall.
Lycka till MVH ULF
Jag har en CTC 171 med en Thermia Bequem 15D, det fungerar alldeles utmärkt (även i råd och rön) Jag har kört sedan 041201 utan minsta driftstörning. Sträva efter att ha en lagom effekt,varför högre än nödvändigt? Titta på Bequem 12D,räcker den så är det nog perfekt. Annars kan jag starkt rekomendera 15D. Jag askar ur varannan vecka vilket man ej behöver om man inte vill.Det är bättre att brännaren brinner längre stunder itaget. Thermia har flera effektsteg så att man ej kör på max effekt i onödan.Det sköter sig själv på dom digitala ialla fall.
Lycka till MVH ULF
CTC 171+ THERMIA BEQUEM 15D