Vattnet ut till elementen var (när brännaren väl lyckades få upp pannans temperatur) ca 42 grader. Minns att jag som mest haft ut 44 grader, då med oljebrännaren och det klarade den utan problem. Med 42 grader ut och brännaren i 15kW läget så steg temperaturen i panna (efter askskrapning eller dusch eller liknande) med runt 5 grader/timme, så det var inte ofta den lyckades få tempen dit jag vill ha den (dryga 80) innan någon tog för mycket vatten eller brännaren behövde kyla ned sig eller askskrapa. 12kW läget räckte precis för att hålla temperaturen stilla, men inte höja den.
Har alltså hittat gränsen för vad anläggningen klarar i utetemperatur om man vill ha 19 grader inne, vilket vi tycker är ganska lagom (smaken är som baken, alla har en...). Tur vi har en stor insats i öppna spisen som tillverkaren påstår man ska kunna klämma ut en 13-14kW ur (om man tokeldar antar jag)...
Lär ha gått åt en hel del pellets med 15kW läget och full fyr i två dygn i streck, tur vi kör med bulkförråd så man slipper se hur snabbt det sjunker