Hej,
Jeg vurderer å kjøpe en Janfire NH med en Janfire kjel med automatisk spaksotning og automatisk askurmatning. Hvor mye service/underhåll må man regne med? Service hvert år?
Hvor enkelt/komplisert er det å fyre med Janfire NH?
Service/vedlikehold/underhåll Janfire NH
Service/vedlikehold/underhåll Janfire NH
Har en gammal oljekjel som jeg planerer å bytte ut med noe mer miljøvennlig.
I teorien kan man nöja sig med att aska ur var ½ år, i detta ska man ta höjd för att de 3 kallaste månader tar ca: halva årsförbrukningen, alltså bör det vara aska ur med 3 månader & 9 månaders intervall.
Service som sådan av servicetekniker kan jag inte svara på, jag här kört min sedan 2005-12-22 och inte gjort ett skvatt förutom de saker som hänger med olika test.
Och komplicerat...?
Koppla in strömmen, se till att den får pellets, slå på den och det är allt. SÅ har jag iaf. haft det under dessa år.
Jag har bytt mellan olika pelletssorter och den digitala inställningen har gjort det enkelt att byta, exakt värde för varje pelletstyp har jag kollat lite och noterat, sedan har jag bytt friskt utan problem.
Service som sådan av servicetekniker kan jag inte svara på, jag här kört min sedan 2005-12-22 och inte gjort ett skvatt förutom de saker som hänger med olika test.
Och komplicerat...?
Koppla in strömmen, se till att den får pellets, slå på den och det är allt. SÅ har jag iaf. haft det under dessa år.
Jag har bytt mellan olika pelletssorter och den digitala inställningen har gjort det enkelt att byta, exakt värde för varje pelletstyp har jag kollat lite och noterat, sedan har jag bytt friskt utan problem.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!