Om man i acktanken har slingor som man inte nyttjar, vad skall man då göra med dessa slingor?
(Funderar på att sätta in några slingor i tanken utifall att planerna ändrar sig i framtiden, typ man får för sig att koppla in solpaneler och/eller värmepump.)
Vad göra med ej använda slingor?
Vad göra med ej använda slingor?
BaxiSoloInnova50-Termovar-4m³ ack (cu slinga 2x15m) Baxi VXB33 Danfoss ECL300 Braskamin+vedspis Boyta:130m²+Källare:65m²
Garage 60m². 25m Cu-kulvert-Termomat2-1m³ ack(cu slinga 2x15m)
Ingen som har något råd hur man skall göra med slingor som man inte nyttjar? Ska dom vattenfyllas och pluggas i båda ändor, skall de pluggas nertill, fyllas med vatten och vara öppna upp till, eller...?
BaxiSoloInnova50-Termovar-4m³ ack (cu slinga 2x15m) Baxi VXB33 Danfoss ECL300 Braskamin+vedspis Boyta:130m²+Källare:65m²
Du behöver inte göra speciellt mycket med en eventuell oanvänd slinga.
Bara se till så att det inte kommer in skräp eller damm via öppningarna.
Hade själv mina två solfångarslingor i acktanken oanslutna från -97 då tanken monterades till sommaren -04 då rören från solfångarna anslöts. Det enda jag hade gjort var att tejpa över rörändarna från slingorna.
Bara se till så att det inte kommer in skräp eller damm via öppningarna.
Hade själv mina två solfångarslingor i acktanken oanslutna från -97 då tanken monterades till sommaren -04 då rören från solfångarna anslöts. Det enda jag hade gjort var att tejpa över rörändarna från slingorna.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Så enkelt var det! Å jag som trodde att man skulle behöva göra något special...
Skall använda mig av en PVV för VV så jag måste inte ha någon slinga i tekniktanken. Men det kanske ändå blir så att det åker in två slingor när jag beställer tanken, det kan ju vara bra att ha en vacker dag...
Skall använda mig av en PVV för VV så jag måste inte ha någon slinga i tekniktanken. Men det kanske ändå blir så att det åker in två slingor när jag beställer tanken, det kan ju vara bra att ha en vacker dag...