Vad jag kan se (har ett hål i golvet som inte har hunnit byggas igen efter panninstallationen) så verkar det vara ca 20 cm isolering i golvbjälklaget. Under golvet är källaren/garaget där det brukar vara runt 5 grader vintertid. I övrigt vet jag inte hur golvvärmen är gjord.
Det kan väl hända att jag har luft i slingorna men hur vet jag det? Jag har tidigare strypt alla slingor utom en och kört cirkulationspumpen på max för att få ut all ev luft men det är ju inte säkert att det funkade.
När vi köpte huset förra vintern så stod alla slingor max öppna vilket gjorde att det blev aldrig varmt i kök och badrum. Nu har jag strypt slingorna så att sovrum och vardagsrum har minst flöde, sedan hall följt av köket och mest flöde är det i badrummet.
Jag har inte mätt temp in och ut i resp slinga, hade jag vetat att jag skulle göra det så hade jag nog inte startat denna tråden och fråga hur jag skall justera in golvvärmen.
Som det ser ut just nu...
Utetemp: -8 grader.
Sovrum: 21 grader
Vardagsrum, hall och kök: 20 grader
Badrum 19 grader
Garage under golvet: 5 grader
Temperatur in i golvvärmeslingan: 29 grader
Temperatur ut ur golvvärmeslingan: 30 grader (hmmm vattnet värms upp i golvet)
Cirkulationspump på läge 3 av 4.
Temperaturen på vattnet minskar knappt/marginellt och detta bekräftas av både termometrar på golvvärmefördelaren samt termometrar monterade vid shunten i pannrummet. Slingan med högst flöde ger lägst temp och slingan med lägst flöde ger högst temp?!?!

IVT Geo 616C, 250m energibrunn.
Järnvägsstation på 2½ våning plus källare, 210 kvm boarea + 120 kvm biarea byggt ca 1910.