pellistore problem med uppblåsning

Skriv svar
kurreburre
Prima virke
Inlägg: 54
Blev medlem: tis 14 feb, 2006 17:44

pellistore problem med uppblåsning

Inlägg av kurreburre »

Är det någon som har haft problem med att pellistoren inte blåser upp som den skall? Kompressorn slutar blåsa innan "kuddarna" blivit tillräkligt uppblåsta. Vet någon om det finns något enkelt sätt att ändra tiden som kompressorn blåser?

Ha en trevlig helg
Janfile integral panna med NH brännare och pellistore
paer
Späd planta
Inlägg: 5
Blev medlem: tis 06 feb, 2007 22:25
Ort: Norrköping

Uppblåsning

Inlägg av paer »

Jag har inte problem med att uppblåsningen slutar för tidigt utan att den på något sätt inte orkar med att blåsa upp kuddarna tillräckligt mycket och till slut ger upp. Är det samma problem som du? Har du löst ditt problem?
Thermia Biomatic 20+ samt Pellistore 3ton
/PO
Loranga
Entusiast!
Inlägg: 146
Blev medlem: ons 17 feb, 2010 19:59
Ort: Katrineholm

Inlägg av Loranga »

Jag har inget problem med min men det hjälper väl inte...
men den ska ju sluta blåsa upp sig efter en stund eller när pelletsen ramlar fram så utmatningslådan fylls om jag minns rätt när jag testade den innan fyllning.

Ni har inget läckage i slangar?
Ariterm Biomatic 20+ med shuntstyrning
Pellistore 3ton
10m skorsten KW Z150 Dragbegränsare
1½plans villa byggd 1927
120kvm + 64kvm källare (uppvärmd)
stepside
Lärjunge!
Inlägg: 318
Blev medlem: fre 26 dec, 2008 22:34
Ort: mora

Inlägg av stepside »

kompressorn i burken man inte får öppna pga garantier är det sorgligaste jag sett,samtliga ute på marknaden kommer rasa utan tvekan,ser ut som en leksaks madrasspump...
eryl dp 1960.bquem15d uppgr.mafa takskruv.pellistore.alpha2.era10.kwsid012.husqv727,keddy k800.mitsu fd35 lvp,1 1/2plan timmer ca 100m2 boyta ,byggt 1923. tillägsisol 50mm utv.55cm kuttersp vind.100mm inv linisol.oisol och ouppv källare/pannrum/tvättst.
Skriv svar