Spam-registreringarna stoppade

Skriv svar
Användarens profilbild
PELLE
Site Admin
Inlägg: 214
Blev medlem: mån 02 feb, 2004 16:15
Kontakt:

Spam-registreringarna stoppade

Inlägg av PELLE »

Ber om ursäkt för inaktiviteten under en längre tid.

- Nu är spam-registreringarna stoppade genom att man måste ange en extra kod vid registreringen.
- Nu är även aktiverat att man får aktivera sig själv genom en länk i ett mail. (behöver alltså inte vänta på att admin ska godkänna)
- Färsk backup finns på forumet.

Jag flyttade tråden där massa epost-adresser var skrivna i klartext. Spam-robotar hittar sådana så lätt.

Nästa steg är att rensa medlemslistan.
Det lutar åt att ta bort alla medlemmar som har 0 inloggningar = alla robot-registrerade medlemmar åker väck.
Senast redigerad av PELLE den tor 26 aug, 2010 01:53, redigerad totalt 1 gånger.
Torsten
Pannrumstomte!
Inlägg: 1809
Blev medlem: sön 03 dec, 2006 00:33

Inlägg av Torsten »

De som blivit godkända och har 0 inloggningar kan väl inte utgöra någon större belastning. Vore det inte bättre att sätta fart med de som i vintras hade pelletsproblem och registrerade sig och ännu inte blivit aktiverade.

När ska forumet säljas förresten?
Finnes det några bud på själva databasen?
Är det någon mening att nya personer registrerar sig eller är det bättre att de går till andra forum som aktiverar på en dag?
Focus EKO Optima 20 + Bionordic Viking B16GL.
Stora Enso pellets.
Användarens profilbild
PELLE
Site Admin
Inlägg: 214
Blev medlem: mån 02 feb, 2004 16:15
Kontakt:

Inlägg av PELLE »

Det är de som aldrig varit aktiverade som jag vill ta bort. De är till 99% robot-registrerade. I stort sett inga av dessa robot-registrerade har blivit aktiverade tack vare manuell admin-granskning av alla registreringar - det har jag varit noggrann med. Det är därför det inte förekommit massa spam-meddelanden i forumet. Däremot.... har antalet robot-registrerade medlemmar växt på sig lavinartat och i sin tur gjort det ohållbart att manuellt kontrollera alla nyregistreringar. I slutet registrerades uppåt 350 st om dagen.

Det finns inga planer på att forumet ska säljas. Domänen finns kvar på sedo sedan gammalt.

Det går bra för nya att registrera sig.
Som sagt är robot-registreringarna stoppade och nya användare aktiverar numer sig själva genom att klicka på en länk i ett mail de får automatiskt efter registreringen.
Danne031
Lärjunge!
Inlägg: 360
Blev medlem: tis 14 okt, 2008 21:41
Ort: Bollebygd, 4mil till Göteborg

Inlägg av Danne031 »

Det bådar gott, då kan man lugnt fortsätta rekommendera forumet på andra ställen igen! :)
CTC 265B -75, PellX P21 -09, 750l ack-tank, solpaneler
Hus från -54, ca 120+80+40kvm uppvärmd yta
Elektrikare, nybliven husägare och vansinningt okunnig om vattenburet i allmänt.
Mitt lilla projekt
Skriv svar