pelletsförbrukning osv

johano
Lärjunge!
Kontakt:

Inlägg av johano »

Det är ju lite skillnad på ett äldre pensionärspar som kanske inte har värme på i alla rum och som duschar typ en gång i veckan och en barnfamilj med småbarn.

4pall kanske kunde gå här hemma om jag bodde ensam, men nu med fru, 2barn och en hund så landar vi på en 7pall per år, förra året gick det
mer...

/johan
Funkishus från -41, 140m2 på två plan + 70m2
Nibe Alpha Combi, Baxi Eurofire 20kw
Första brännaren på Twitter?@pelletstat
tesso
Gallringsobjekt

Inlägg av tesso »

Håkan S skrev:4 pallar om året! Jag gör av med 6-7 beroende på hur vintern är och det tror jag är tämligen normalt. 1 säck dagen går det nu men det kan variera beroende på hur mycket varmvatten man tar ut och hur varmt man vill ha så man får ta säljares uppgifter med en nypa salt...Mvh HSE.
ja jag har förstått det :) känns bara som att pellets inte är så billigt som man trodde..:S

fast det är inget att göra åt, bara att köra på och se glad ut!!

tack för alla svar
tesso
Gallringsobjekt

Inlägg av tesso »

johano skrev:Det är ju lite skillnad på ett äldre pensionärspar som kanske inte har värme på i alla rum och som duschar typ en gång i veckan och en barnfamilj med småbarn.

4pall kanske kunde gå här hemma om jag bodde ensam, men nu med fru, 2barn och en hund så landar vi på en 7pall per år, förra året gick det
mer...

/johan

ja självklart, det förstår jag med, men de förra ägarna var precis som vi...två vuxna och två barn....och de påstår att de förbrukade 4 pall om året (10000:- om året)
AnaMatronic
Lärjunge!

Inlägg av AnaMatronic »

Det är ju lätt att påstå saker när man säljer sitt hus, som sedan i efterhand kan verka vara lite väl eh... polerade.

Förra ägaren till mitt hus har stått och sett fånig ut några gånger och har inte haft en aaaaning om hur ett sånt fel har kunnat uppstå och han har aaaldrig märkt att det skulle ha inträffat när han ägde huset.
Ariterm Biomatic+ 20UL med Bequem 20D. 5,5 meter skorsten dim 125 med Tigex 25 i botten.
Pelletsförråd MAFA 300l m. Ecotec matarskruv
1 1/2 plansvilla på 200m2 från 1897.
tesso
Gallringsobjekt

Inlägg av tesso »

vet inte om jag skrev "rätt uppgifter"

fattar det iallafall som att pannan heter ctc 265

vad ska jag skriva med mer??
1 1/2 plansvilla 115 kvm (60 kvm källlare med varmgarage) byggt 1954
Ctc 265
Janfire flex-a

Pelletsförråd, blå plasttunna
tesso
Gallringsobjekt

Inlägg av tesso »

AnaMatronic skrev:Det är ju lätt att påstå saker när man säljer sitt hus, som sedan i efterhand kan verka vara lite väl eh... polerade.

Förra ägaren till mitt hus har stått och sett fånig ut några gånger och har inte haft en aaaaning om hur ett sånt fel har kunnat uppstå och han har aaaldrig märkt att det skulle ha inträffat när han ägde huset.
mmmm, fulspel med andra ord ;)
1 1/2 plansvilla 115 kvm (60 kvm källlare med varmgarage) byggt 1954
Ctc 265
Janfire flex-a

Pelletsförråd, blå plasttunna
Skriv svar