För ganska exakt ett dygn sedan kom jag hem från fjällsemester med föräldrar, syskon och flickvän. Lämnade 80 cm snö i Trysil ca klockan 09:30. Vi kom inte längre ens till Mellerud innan vi fastnade fyra timmar på E45 eftersom vägen var ofarbar. När de väl hade lyckats röja upp vägen var det inte svårt att förstå att det hade varit lite problem. Drivorna hade varit över två meter höga tvärs över vägen! Helt sanslöst!
När vi väl lyckades komma hem till föräldrarnas hus 1 mil utanför Falkenberg så var det dags att gräva fram bilen. Körde samma väg ut som farsan hade kört in till huset och det hade redan drivit igen såpass att det knappt gick att se hans hjulspår på bara 30 minuter. Till slut lyckades jag komma hem och fick skotta 30-40cm snö från uppfarten innan jag kunde parkera bilen.
När bilen väl var parkerad och jag var inne i värmen var klockan över 4 på morgonen. Nästan 19 timmar tog det inkl skottande, en resa som vi brukar klara av på mindre än 8 timmar normalt sett. Vi människor är tämligen små inför vädrets makter...