Hjälp vid val av anläggning

André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Re: Smidigt

Inlägg av André »

snillet skrev:
Häromdan hade jag nästan glömt bort att jag har en panna :lol:
Jag med.. :lol: Sotade pannan/brännaren o skorsten (själv denna gång så nu behöver sotarn bara komma 1 gång/år mot 3 tidigare) tog 40 min..
Detta gjorde jag den 10/6 å nu hade förrådsskruven gått 6 timmar när den gått 33 timmar (660 kg pellets) är det dags att sota pannan nästa gång.. :D Så det blir väl i början på oktober.. 8)

Så inte är det mycke jobb med pellets på sommarn direkt.. :wink:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Engan skrev:
Skulle vara intressant å höra med Joackim vad han har för anläggning, hur den är dimensionerad och så. Hur stort hus osv.

Pelletspannan kanske är så effektiv i uppvärming så att det räcker med inbyggda tanken för oss 4?[/quote]

Joackim har en Biomatic 20+ med bulkförråd.. Pellets förbrukningen han har nu är för endast vv.. Du kan läsa mer under Thermia fliken här på forumet..

Biomatic har plattvvxl inte förrådsberedare..
Hur många kW är din elpannan på??

Biomatic 20+ är på 8-20kW..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Engan
Ungskog

Inlägg av Engan »

Oki tack då ska jag kolla där. Vad innebär det att Biomaticen har plattvxl? Min panna är på 13kW, har för mig att den mjukstartar i stegen 4, 9, 13kW.
Skriv svar