Om du tar bort kåpan på brännaren så sitter chipet under displayen o de är en gul remsa på där det står t.ex V0518 som står för tillvekningsår o vecka..
Jag beställde o fick nya prog.varan 2 juni -05
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Om du tar bort kåpan på brännaren så sitter chipet under displayen o de är en gul remsa på där det står t.ex V0518 som står för tillvekningsår o vecka..
Och har jag den så ska jag kunna ställa längre intervall mellan start och stopp temperatur?
Fredde skrev:
Och har jag den så ska jag kunna ställa längre intervall mellan start och stopp temperatur?
Jepp o du kan även välja om du vill köra med el utan underhållsfyr..
Elstart drar det då 1/2 kg pellets vid varje start som en kallstart eller
finns det ett mellanting som andra brännare har med varm eller ljummen elstart.
CTC Total 1983
Thermia Bequem 15D gamla programvaran
3m skorsten
ctctotal skrev:
Elstart drar det då 1/2 kg pellets vid varje start som en kallstart eller
finns det ett mellanting som andra brännare har med varm eller ljummen elstart.
Det är samma som en kallstart tror jag då den stod minst 5 tim innan jag skiftade till underhållsglöd.. Men ja är inte säker hur den gör om det finns glöd kvar o ser lågan..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Hittade en gul lapp på en av kretsaran: "0447"
Själva brännaren fick jag för tre veckor sedan och är inte monterad ännu.
Hittade en gul lapp på en av kretsaran: "0447"
Själva brännaren fick jag för tre veckor sedan och är inte monterad ännu.
Då har du den gamla programvaran, undrar hur stort lager av gamla processorer de har igentligen. Om nu bytet skedde sommaren 05.
Hoppas bara att du får uppgraderingen gratis, dvs ett ny processor. De byter chipet, inte programmerar om det på plats. Vilket försig är möjligt. Fast jag undrar om Rörfirmorna har kunskapen.
CTC Total 1983
Thermia Bequem 15D gamla programvaran
3m skorsten
När jag beställde min brännare så sa jag till om nya prog. Det kom någon vecka efter. Jag behövde inte betala något eftersom dom på Thermia sa att det skulle va nya prog bytt efter semestern. Men man vet ej vilken semester dom menade.
Du ska inte behöva betala när brännaren är ny det får Frajon fixa. (Men då tar det tid.)
Trio 330 med en Thermia BeQuem 15 D 7 meter skruv med 2st 90 graders böjar och 8 kubik bulkföråd.
Enligt dem har märkningen på chipet inget med när det är tillverakat. Alltså, 0447 skulle stå för 4:e versionen av programavaruversion 47. Nu testade vi en 02XX som skulle vara versionen för Supervision. Men även den saknade visa menyer. Hur som helst verkar det rörigt då inte en installatören vet vad varje version innehåller. Killen från Frajon var sa också att beställningar av nu prom verkar vara låg prio hos Thermia. Det vill säga lång leverans tid.
0447 skulle stå för 4:e versionen av programavaruversion 47
Wrong
It is software´s release date!
week 47 of year 2004
I have now 0518. Before i had 0251.
Yeah that what i heard. To be a little sarcastic, why should thermia have track on the different software nr when they dont have control of their incoming ironcast stel housing from supplier.
Diom Topp DTB25K med olje brännare & pellets brännare Bequem15(20)D.
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden