Behålla Oljetanken?
- Stugsittaren
- Pannrumstomte!
Vet inte kommunen av att man har en tank kan de inte behöva nå't intyg.apersson850 skrev:Såvitt jag vet blir inspektion av inomhustankar obligatorisk 2006-07-01. Om man inte har någon oljetank då, och aldrig har inspekterat den oljetank man hade innan dess, behövs det något intyg på att den tank, som ingen visste fanns, inte längre finns?
Jag vet att demontering av tankar, som varit inspekterade tidigare, ska dokumenteras, så att man kan avföra dem från inspektinsplikt, men det är ju en annan sak.
Senast redigerad av olle67 den sön 22 jan, 2006 00:57, redigerad totalt 1 gånger.
Effecta Pellets 200 VVE + Pellx P21
Kan man inte tänka sig att de vet det genom sotaren?olle67 skrev:Vet inte kommunen av att man har en tank är det kan de inte behöva nå't intyg.apersson850 skrev:Såvitt jag vet blir inspektion av inomhustankar obligatorisk 2006-07-01. Om man inte har någon oljetank då, och aldrig har inspekterat den oljetank man hade innan dess, behövs det något intyg på att den tank, som ingen visste fanns, inte längre finns?
Jag vet att demontering av tankar, som varit inspekterade tidigare, ska dokumenteras, så att man kan avföra dem från inspektinsplikt, men det är ju en annan sak.
Då: 30 000:-/år med olja 
Nu: 15 000:-/år med pellets
Thermia Biomatic 20+
4 kg/m² & månad
Huset byggt 1947

Nu: 15 000:-/år med pellets

Thermia Biomatic 20+
4 kg/m² & månad
Huset byggt 1947
-
- Lärjunge!
- Ort: Holsljunga (Rödljuset mellan Knalleland och G-K:ås)
- Kontakt: