Turbulator+baffelplåt

Här diskuteras allt kring vedeldning
2Hektar
Gallringsobjekt
Inlägg: 25
Blev medlem: fre 02 jun, 2006 17:42

Inlägg av 2Hektar »

OK så pelletseldning i en Alpha Keram Combi är det kanske bäst att glömma då......
Ja ja det kommer väl en dag då jag måste skaffa ny panna och då kan det ju vara på sin plats med en anpassad combi.
Tack
Aplha Keram Combi-98:a 750 l acc
logaritmen
Stor entusiast!
Inlägg: 152
Blev medlem: lör 25 mar, 2006 21:38

Inlägg av logaritmen »

Du behöver inte skaffa en ny panna. Placera pelletsbrännaren i mitten luckan (Ved på fyllninsluckan ).
Pelletseldning fungerar perfek då.
Försök att hitta en lucka till ex. på Blocket. då kan du utan problem altinera Pelletseldning/Vedeldning utan problem.

Mvh. Logaritmen..
2Hektar
Gallringsobjekt
Inlägg: 25
Blev medlem: fre 02 jun, 2006 17:42

Inlägg av 2Hektar »

Detta börjar bli riktigt intressant.Menar du att det finns luckor anpassade till vedpåfyllningssidan för att sätta en brännare men hur blir det då med primärluften i en underförbränningspanna eller finns det uttag för det på luckan. Ehhhh.....kanske jag har missuppfattat nå´t.
Janne
Aplha Keram Combi-98:a 750 l acc
logaritmen
Stor entusiast!
Inlägg: 152
Blev medlem: lör 25 mar, 2006 21:38

Inlägg av logaritmen »

2Hektar skrev:Detta börjar bli riktigt intressant.Menar du att det finns luckor anpassade till vedpåfyllningssidan för att sätta en brännare men hur blir det då med primärluften i en underförbränningspanna eller finns det uttag för det på luckan. Ehhhh.....kanske jag har missuppfattat nå´t.
Janne
Så enkelt är det inte!!
Du får naturligt vis göra större hål i den lucka du har, och sätta pelletsbrännaren i.

Sedan får du försöka att skaffa en ny lucka att byta med om du skall elda med ved.
Det går att laserskära ut hålet i luckan om du känner någon där du bor som har grejer till detta..

Går också med skärbrännare..

Logaritmen..
Skriv svar