Den interna tempmätaren visar ca 95C

Mätning gjord på osotad panna ( 2månader) 15Kw och efter ca 30 min drift. Dragluckan inställd på ca 15Pa
Kanske läge att kapa dom andra 2 med?Eller stoppa i andra delen av dom du kapade av om du har dom kvar.Har en CTC 1100 Famili med 6 turbulatorer därav jag har kapat 4 st till hälften, brännaren är en Janfire Flex - A.
Sotat idag.Jomil skrev:Ca 150C mätat med en ugnstermometer ca 20cm ovanför pannan.
Den interna tempmätaren visar ca 95C![]()
Mätning gjord på osotad panna ( 2månader) 15Kw och efter ca 30 min drift. Dragluckan inställd på ca 15Pa
"Äsch, det ser du lätt själv på lågan" brukar vara klåpar-kod för "jag har ingen aning om hur man trimmar in med instrument"hallhans skrev:Jag har inte gjort någon intrimning av brännaren, den är bara installerad och igångkörd. Han som säljer pellets sa att man kan se på lågan om det är bra förbränning, man behöver inga instrument för det, men jag kan i alla fall inte se det. Tänker nog kosta på mig någon som kommer och kollar till inställningarna, tyvärr kunde inte han som sålde pannan fixa det.
/Magnus
==============
Nibe Pellux och PB10